تماس تلفنی سخنگوی اردوغان با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا

سرویس ترکیه - ابراهیم کالین، سخنگوی رحب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با مک ماستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص عملیات ارتش ترکیه در عفرین گفتگو کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از تلویزیون NTV ترکیه، ابراهیم کالین، سخنگوی رحب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با مک ماستر، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص عملیات ارتش ترکیه در عفرین گفتگو کرده اند.

کالین در این تماس تلفنی با اشاره به اقدام برای تامین امنیت ترکیه در چارچوب حقوق بین المللی عنوان کرده است: در واقع این حرکت نظامی کمک برای مردم عفرین و مبارزه جدی با گروه های تروریستی در سوریه است که به این وسیله به دوران گذر سیاسی در سوریه نیز کمک خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از نهاد ریاست جمهوری ترکیه در این تماس تلفنی یک بار دیگر با تایید و تاکید بر این که آمریکا حمایت های تسلیحاتی خود را از ی.پ.گ قطع کرده است به درک متقابل از نگرانی های امنیتی ترکیه نیز اشاره شده است.

دو طرف با تاکید بر همکاری های نزدیک دو کشور خاطرنشان کرده اند: برای جلوگیری از تصورات اشتباه باید همکاری های نزدیکی میان دو کشور صورت بگیرد. آمریکا و ترکیه به عنوان 2 متفق ناتو در چارچوب منافع متقابل و احترام متقابل باید روابط خود در تمام سطوح را گسترش دهند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 52702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha