نیروهای آمریکایی در منبج با هرگونه تهدیدی مقابله می کنند

سرویس سوریه- سخنگوی هم‌پیمانی جهانی ضد داعش، در واکنش بە تهدید ترکیه در مورد حمله بە منبج، تأکید کرد که این نیروها در منبج برای مقابله با هرگونه تهدید آمادگی دارند و بە نبرد با داعش ادامه می دهند.

به گزارش کردپرس، رایان دیلون سخنگوی ائتلاف جهانی ضد داعش در گفتگو با سایت خبری کردی زبان خندان در پاسخ به پرسشی در مورد موضع آمریکا نسبت به تهدیدات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد لشکرکشی به منبج (محل حضور نیروهای آمریکایی) گفت که وظایف آمریکا و هم‌پیمانان در منبج پایان نیافته است، اما این نیروها، در صورت لزوم آماده دفاع از خود در برابر هرگونه تهدیدی هستند.

وی تأکید کرد که وظیفه این نیروها تلاش برای شکست و نابودی داعش در سوریه است و تا زمان دریافت دستوری دیگر از مقامات مافوق، به انجام وظیفه ادامه می دهند.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد احتمال وقوع برخورد میان نیروهای آمریکا و ترکیه در منبج به عنوان دو عضو ناتو، گفت که نمی تواند در مورد اینکه چه اتفاقی ممکن است روی دهد، سخن بگوید؛ نیروهای آمریکا در این منطقه به مبارزه با داعش در منبج و غرب سوریه، ادامه می دهند و در مقابله با هر تهدید دیگری هم از خود دفاع می کنند.

همچنین در پاسخ به پرسشی در این مورد که نیروهای آمریکا در صورت وقوع درگیری و اختلاف میان واحدهای مدافع خلق (نیروهای کُرد سوری) و نیروهای سوریه دمکراتیک چه واکنشی نشان می دهند، تأکید کرد که نیروهای آمریکایی اجازه وقوع چنین چیزی را نمی دهند و در این خصوص گفتگوهایی در عالی‌ترین سطح سیاسی صورت گرفته است.

کد خبر 52700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha