نخست وزیر عراق می تواند نیروهای ارتش را به‌ اقلیم کردستان اعزام کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده اتحادیه میهنی در مجلس عراق هشدار داد که نخست وزیر عراق می تواند تحت عنوان اعمال حاکمیت دولت مرکزی بر اقلیم کردستان، نیروهای ارتش عراق را به اقلیم اعزام کند.

به گزارش کردپرس، محمد عثمان در گفتگو با سایت خبری اس. ان .ان اعلام کرد که احتمالات بسیار زیادی در چارچوب درخواست حیدر عبادی نخست وزیر عراق، برای اعمال حاکمیت دولت مرکزی بر اقلیم کردستان وجود دارد.

نماینده اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق، افزود که در صورت اجرایی شدن اعمال حاکمیت کامل دولت مرکزی عراق بر اقلیم کردستان، طبق خواسته عبادی، بغداد می تواند نیروهای نظامی خود را به تمامی مناطق اعزام کند و در صورت مقاومت اقلیم کردستان در برابر این خواسته نیز، دولت عراق می تواند با همین عنوان نیروهای خود را به فرودگاه و سدهای اقلیم گسیل دارد.

وی اشاره کرد که عبادی سعی دارد از تمام اختیارات قانونی خود علیه کردها استفاده کند و در قانون اساسی عراق نیز ذکر شده که نیروهای عراقی می توانند وارد مرزهای اقلیم شده و به صورت مشترک با نیروهای اقلیم این مرزها را اداره کنند و بغداد می تواند سلطه خود بر فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی اقلیم اعمال کند.

به گفته محمد عثمان در حال حاضر نیروهای مرزبانی اقلیم کردستان بخشی از نیروهای وزارت دفاع عراق محسوب می شوند و بغداد می تواند در همین چارچوب نیروهای عرب را در مرزهای اقلیم مستقر کند و که تمامی مناطق عراق در اختیار کامل دولت فدرال باشد.

وی هشدار داد با توجه به اینکه دولت عراق در قبال اقلیم کردستان دارای حسن نیت نیست و دولت‌های عراق یکی پس از دیگری، طرح و نقشه هایی را علیه اقلیم در دست اجرا داشته اند، اعمال سلطه دولت مرکزی بر اقلیم با در نظر گرفتن موارد مذکور، خطرات و تبعات بسیاری را برای اقلیم به دنبال دارد.

کد خبر 52691

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha