واکنش شدید کردهای سوریه به حمایت انگلیس از عملیات نظامی ترکیه

سرویس جهان- نماینده کردهای سوریه در انگلیس می گوید بریتانیا باید به جای فروش سلاح به ترکیه، از کردها که متحد این کشور هستند حمایت کند.

به گزارش کردپرس، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس هفته گذشته در واکنش به تهاجم ترکیه به کانتون کردنشین عفرین در شمال سوریه گفت: انگلیس تحولات عفرین را از نزدیک رصد می کند اما ترکیه حق دارد مرزهای خود را ایمن کند. اما یکی مقام کرد سوریه از موضع انگلیس درباره عملیات نظامی ترکیه علیه نیروهای کرد در عفرین ابراز خشم و نگرانی کرده است.

آلان شمو نماینده حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD به سایت خبری ریجن گفته است ما اقدام انگلیس به رصد عملیات ترکیه در عفرین را ارج می نهیم اما از اظهارات ریاکارانه بوریس جانسون زیر خارجه انگلیس که ناشی از اطلاعات غلط درباره حملات غیرمشروع ترکیه به شهروندان غیرنظامی است خشمگین هستیم.

وی افزود: اظهارات توهین آمیز بوریس جانسون درباره حملات غیرقانونی ترکیه علیه کانتون کردنشین عفرین در سوریه نادرست و ناشی از اطلاعات غلط و در عین حال ریاکارانه است.

نماینده PYD در انگلیس گفت: وزیر خارجه انگلیس به جای فروش سلاح به ترکیه، باید به حمایت از کردها که متحد انگلیس بوده و در شکست داعش نقش مهمی داشته اند حمایت کرده و به ایجاد جامعه ای دموکراتیک در مناطق کردنشین سوریه به کردها کمک کند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 52690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha