منبج خط قرمز آمریکا در سوریه است

سرویس جهان- آنتونی اسکینر می گوید منبج خط قرمز آمریکا در سوریه است و به همین سبب ممکن است برخورد نظامی میان ترکیه و آمریکا در این منطقه صورت بگیرد.

به گزارش کردپرس، مقامات دولت ترکیه تهدید کرده اند که عملیات نظامی خود را که در حال حاضر روی عفرین در شمال غرب سوریه متمرکز شده به دیگر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از جمله منبج گسترش خواهند داد. نیروهای ناظر آمریکایی در این شهر مستقر هستند.

آنتونی اسکینر کارشناس مسائل خاورمیانه در موسسه وریسک مپل کرافت انگلیس درباره دلیل تهدید ترکیه به گسترانیدن جنگ علیه نیروهای کرد در سوریه به بلومبرگ گفت: ترکیه از خودداری آمریکا از ادامه حمایت از نیروهای کرد سویه ناامید شده است به همین دلیل فکر می کند دادن اولتیماتوم نهایی به واشنگتن تنها راه سر به راه کردن آمریکا است.

وی افزود: اما دولت آمریکا شهر منبج را که ترکیه قصد رفتن به آنجا را دارد خط قرمز خود می داند بنابر این، رفتن ترکیه به این شهر خطر محاسبات اشتباه دو طرف و درگیر شدن آنها را به همراه دارد.

دو تن از مقامات واشنگتن نیز به سی ان ان گفته اند در صورت روبه رو شدن با هر گونه تهدیدی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از خود دفاع خواهند کرد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 52686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha