برگزاری مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان با طعم تلاش

سرویس کردستان- اولین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی شهرستان دهگلان با همت پژوهش سرای شهرستان دهگلان در حالی برگزار شد که هزینه برگزاری آن از محل فروش کاغذ باطله تامین شد.

به گزارش کردپرس، اولین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی شهرستان دهگلان با حضور 300 دانش آموز و در قالب 70 تیم برگزار شد.

هیجان، شور، اشتیاق و اضطراب دانش آموزان چیزی نبود که از چشم کسی دور بماند اما شاید آنچه که دور از چشم ها مانده بود تلاش برای برگزاری این مسابقه با دست های تقریبا خالی بود.

در حاشیه این مسابقه مدیر پژوهش سرای دهگلان در گفتگو با خبرنگار کردپرس هدف از برگزاری این مسابقه را پرورش خلاقیت، تمرین کار گروهی، برقراری ارتباط بین دانش نظری و عملی و ایجاد نشاط علمی در بین دانش آموزان عنوان کرد.

محمد نادری با بیان اینکه پژوهش سرای دهگلان در سال جاری هیچ بودجه ای دریافت نکرده است، گفت: درآمد این پژوهش سرا از فروش کاغذهای باطله است که توسط مردم جمع آوری می شود و هزینه برگزاری این گونه مسابقات نیز از محل فروش همین کاغذهای باطله تامین می شود.

مدیر پژوهش سرای دهگلان در تشریح طرح جمع آوری کاغذهای باطله که کلید شروع آن از 3 سال پیش زده شد، گفت: این طرح از 3 سال پیش و به صورت خودجوش اجرا شد که طی آن مردم کاغذهای باطله ای را که در خانه داشتند به محل جمع آوری کاغذهای باطله تحویل می دادند. امسال نیز 10 هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی در نظر گرفته شده است که در ازای تحویل کاغذهای باطله توسط دانش آموزان به آنها یک اصله نهال هدیه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای طرح جمع آوری کاغذهای باطله، تربیت افرادی دغدغه مند است، افزود: با اجرا و ترویج این طرح تلاش داریم تا دانش آموزان باری برای محیط زیست نباشند و در آینده جزو افراد مطالبه گر جامعه باشند.

وی با بیان اینکه باید نسل حاضر متفاوت از نسل گذشته تربیت شود، تصریح کرد: این حجم از تخریب ها که امروزه صورت می گیرد برای طبیعت دیگر قابل تحمل نیست.

مدیر پژوهش سرای دهگلان به مشکلات موجود در ارائه خدمات مطلوب به دانش آموزان اشاره می کند و یکی از مشکلات پژوهش سرای دهگلان را عدم وجود فضا عنوان می کند: همان گونه که از نام پژوهش سرا برمی آید این مکان باید سرا و خانه ای داشته باشد که متاسفانه پژوهش سرای دهگلان فاقد هر گونه فضایی است و به اجبار از فضای مدرسه استفاده می کنیم.

خبرنگار- شراره احمدی

کد خبر 52683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha