نیچروان بارزانی: با بغداد به هیچ توافقی نرسیده‌ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر اقلیم کردستان با تکذیب بیانیه دفتر نخست وزیر عراق در مورد توافق اربیل و بغداد در مورد تحویل نفت اقلیم به دولت عراق تأکید کرد که اربیل خواهان توافق در چارچوب قانون اساسی عراق است.

به گزارش کردپرس به نقل از اس. ان. ان، نیچروان بارزانی که برای شرکت اجلاس جهانی داوس به سویس سفر کرده است؛ در جمع خبرنگاران و در واکنش به بیانیه دفتر نخست وزیری عراق در مورد حصول توافق میان اربیل و بغداد در مورد تحویل نفت اقلیم کردستان به دولت عراق، گفت: محتوای بیانیه دفتر نخست وزیر عراق را در مورد توافق دوجانبه تکذیب می کنیم و این بیانیه دور از واقعیت است.

نخست وزیر اقلیم کردستان تأکید کرد که در این مورد مراتب اعتراض خود را به دولت عراق اعلام کرده اند.

دفتر نخست وزیر عراق پس از دیدار میان بارزانی و حیدر عبادی نخست وزیر عراق که در حاشیه اجلاس داوس برگزار شد، در بیانیه ای اعلام کرد که عبادی در این دیدار تأکید کرده که باید اقلیم کردستان تحت حاکمیت کامل دولت عراق قرار گرفته و گذرگاه های مرزی و فرودگاه های اقلیم به بغداد قرار تحویل داده شده و عبادی در سخنانی اعلام کرد که اربیل قبول کرده که نفت اقلیم به صورت کامل به بغداد داده شود.

بارزانی در واکنش به این سخنان گفت که هیچ گونه توافقی در این خصوص صورت نگرفته و اقلیم خواهان حصول توافقی در چارچوب قانون اساسی عراق است.

کد خبر 52627

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha