نیروهای کُرد روستاهای تصرف‌شده را بازپس گرفتند/ افزایش تلفات نیروهای ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی واحدهای مدافع خلق YPG در عفرین، اعلام کرد: که حملات ارتش ترکیه به مناطق مسکونی در عفرین ادامه داشته و نیروهای کُرد در دفاع از منطقه موفق به بازپس‌گیری روستاهای تصرف‌شده توسط نیروهای ترکیه شده و تلفاتی را به آنان وارد ساخته‌اند.

به گزارش کردپرس، بروسک حسکه سخنگوی واحدهای مدافع خلق YPG در عفرین، طی گفتگو با سایت خبری کُردی زبان خندان اعلام کرد که حملات ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به این کشور، به عفرین برای سومین روز پیاپی ادامه داشته و امروز دوشنبه 2 بهمن/22 ژانویه از ساعت 7 صبح به‌وقت محلی این حملات از سر گرفته‌شده و توپخانه‌های ارتش ترک، مناطق مسکونی عفرین و منازل ساکنین را هدف قرار می‌دهند.

وی افزود که نیروهای کُرد YPG و YPJ وابسته به حزب دمکراتیک کُردهای سوریه PYD ساعت 3 بامداد امروز به‌وقت محلی دو حمله را از محور عزاز واقع در شرق عفرین علیه ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح وابسته به آن، انجام داده و در جریان حمله اول شش سرباز ارتش ترکیه کشته‌شده‌اند.

بروسک حسکه همچنین مدعی شد، در جریان حمله دوم نیروهای YPG و YPJ نیز ده‌ها سرباز و نیروهای مسلح وابسته به ترکیه، کشته و مجروح شده و چندین خودروی نظامی آنان نیز منهدم شده است.

وی با اشاره به بمباران‌های صورت گرفته توسط جنگنده‌های ترک علیه عفرین گفت که در حال حاضر روستاهای قستل جندو در منطقه شران و روستای کوندی عین دقنه عفرین توسط ترکیه بمباران می‌شوند.

در این خبر اشاره‌ای به تلفات نیروهای کُرد نشده است.

کد خبر 52341

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha