عملیات عفرین صحیح است ولی کافی نیست/ ترکیه باید با بشار اسد همکاری کند

سرویس ترکیه - یوسف حلاج اغلو، نماینده قیصریه در پارلمان ترکیه از حزب خوب ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات احتمالی ارتش ترکیه در عفرین عنوان کرده است: اگرچه دیر شده باشد ولی عملیات ترکیه در عفرین صحیح است، ولی این موضوع کافی نیست؛ ترکیه باید با بشار اسد همکاری کند

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری دوغان، یوسف حلاج اغلو، نماینده قیصریه در پارلمان ترکیه از حزب خوب ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات احتمالی ارتش ترکیه در عفرین ضمن تایید این عملیات ها عنوان کرده است: آمریکا در سوریه به دنبال چه چیزی است؟ چه استراتژی و سیاستی را دنبال می کند که حتی حاضر شده است از متفق استراتژیکی خود ترکیه در منطقه دست بردارد؟ نفت خاورمیانه به طور قطع مهم است و می تواند سیاست آمریکا کنترل کشورهایی باشد که چین از آنان نفت خریداری می کند تا بتواند از این طریق برای کاهش تاثیر چین در اقتصاد جهانی قدمی بردارد. ولی به نظر من مهمترین هدف آمریکا در خاورمیانه تامین امنیت اسرائیل است. برای آمریکا در این راه چند تن بمیرد یا نمیرد مهم نیست. برای رسیدن به این هدف از کردها استفاده می کند. وگرنه عاشق چشم و ابروی کردها نیست. زمانی به اهداف خود خواهد رسید که در منطقه یک دولت کرد تاسیس کند. ذاتا در اسناد مربوط به عثمانی نیز اصالت بارزانی ها به یهودی ها برمی گردد. ولی در این مسیر دولت کردی که نتواند به دریای مدیترانه دسترسی پیدا کند نخواهد توانست سرپا بماند. به همین دلیل می خواهد در شمال سوریه یک کریدور ایجاد کند. دلیل تمام بازی های صورت گرفته در شمال سوریه هم همین است. ابتدا پ.ک.ک و سپس داعش را به وجود آورد. پ.ی.د را نیز به عنوان شاخه سوری پ.ک.ک تسکیل داد. تحت عنوان مبارزه با داعش مناطق تحت اشغال داعش را به کردها داد.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: ولی 2 موضوع در این میان طرح کریدور شمال تا دریای مدیترانه را با شکست روبه رو کرد. یکی رفراندوم بارزانی و دیگری عملیات ترکیه در الباب. به همین دلیل آمریکا برای ایجاد کریدور در جنوب دست به عملیات رقه زد. اکنون نیز در تلاش برای ایجاد ارتش است. اگرچه دیر شده باشد ولی عملیات ترکیه در عفرین صحیح است. ولی این موضوع کافی نیست. چیزی که باید انجام شود، قطع روابط کریدور عراق – سوریه و قطع کریدور جنوب سوریه است که برای این کار نیز باید با بشار اسد همکاری کند. این گونه تمامیت ارضی سوریه نیز تامین می شود.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 52062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha