فیلم «گردان مار» زندگی دختران جنگجوی کرد ایزدی را به تصویر می کشد

سرویس جهان- کارولاین فارست روزنامه نگار و مستندساز فرانسوی، فیلم اکشن «گردان مار» را که به زندگی دختران کرد ایزدی و داوطلبان بین المللی مبارزه با داعش می پردازد جلو دوربین برده است.

به گزارش کردپرس به نقل از مجله ورایتی آمریکا، کارلاین فارست روزنامه نگار و مستندساز فرانسوی اولین فیلم اکشن و سیاسی خود را که به زندگی دختران جنجگوی کرد و مبارزان بین المللی می پردازد جلوی دوربین برده است.

این فیلم در مرحله پیش تولید قرار دارد و لئو میدنبرگ تهیه کننده آن است. فیلم که بر پایه حوادث واقعی تهیه می شود داستان زهرا دختر کرد ایزدی را که توسط داعش ربوده شده و به عنوان برده جنسی فروخته می شود به تصویر می کشد. زهرا فرار می کند و به صفوف گردان زنان که افرادی از سراسر جهان به آن می پیوندند وارد می شود. این گردان «گردان مارها» یا «افعی سرخ» نام دارد. وی در طول فیلم با زنان دیگری از کشورهای مختلف که حوادث مشابهی برای آنها نیز پیش آمده آشنا می شود. لینا در این فیلم دوست صمیمی زهرای ایزدی می شود.

کارگردان فیلم که تاکنون 20 مستند را در کارنامه دارد به ورایتی گفته است ایده اولیه فیلم از مصاحبه با دهها زن کُرد ایزدی و نیروهای زن کرد در سوریه و عراق گرفته شده و بن مایه فیلم بر اساس حوادث واقعی بنا شده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 51676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha