تعیین یک گروه کارشناسی برای بررسی ابعاد مهندسی زلزله کرمانشاه

سرویس کرمانشاه- - استاندار کرمانشاه از تعیین یک گروه کارشناسی برای بررسی ابعاد مهندسی و زمین شناسی زلزله آبان ماه کرمانشاه برای کمک به تصمیمات و برنامه ریزی های آینده خبر داد.

به گزارش کردپرس، هوشنگ بازوند صبح پنج شنبه در مراسم گشایش 'فرهنگسرا و نگارخانه شهر' و نمایشگاه عکس زلزله کرمانشاه افزود: این نگارخانه نقطه عطفی در هنر و فرهنگ کرمانشاه است و امیدوارم شهرداری به فرهنگ و ورزش هم به اندازه اقتصاد و عمران بها دهد.
بر اساس گزارش خبرگزاری دولت از این مراسم، به اعتقاد او 'دور از ذهن نیست که در یک یا 2 قرن آینده، قدرت کشورها بر مبنای هنر و تاریخ آنها خواهد بود کما اینکه اکنون برخی ابرقدرت ها به اشکال مختلف در حال نابودی سرمایه های تاریخی و فرهنگی کشورهایی با پیشینه فرهنگی هستند مانند آنچه آمریکا در منطقه انجام داده است.'
بازوند گریزی هم به زلزله 7.3 ریشتری کرمانشاه زد و گفت: این زمین لرزه 20 ثانیه ای پنج هزار میلیارد تومان خسارت به 70 درصد استان وارد و هزار و 580 روستا را تخریب کرد.
به گفته او 'در امداد و نجات زلزله زدگان کار فوق العاده و بی نظیری صورت گرفت و تا ساعت 11 روز پس از وقوع حادثه بیش از 2 هزار و 900 نفر از زیر آوار نجات داده شدند؛ برخلاف زلزله منجیل که فقط 72 ساعت صرف بازگشایی راه ها شد.'
استاندار کرمانشاه با اشاره به نمایشگاه عکس زلزله گفت که هنرنمایی عکاسان استان در پوشش زوایای مختلف زلزله از جمله اشکالات سازه بسیار موثر و قابل استفاده است.
مراسم گشایش 'فرهنگسرا و نگارخانه شهر' و نمایشگاه عکس زلزله به همت شهرداری کرمانشاه صبح امروز با حضور اهالی و دوستداران فرهنگ و هنر در چهارراه مطهری مرکز استان برگزار شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان نیز که در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن 620 تن و مصدومیت 12 هزار و 386 نفر شد.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

کد خبر 51666

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha