کمپین CHP برای عدالت و دموکراسی در سال 2018 سرعت بیشتری می گیرد

سرویس ترکیه- رهبر CHP در پیام خود به مناسبت آغاز سال نو از افزایش تلاش های حزبش در راه عدالت و دموکراسی و آزادی رسانه های خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) اعلام کرد این حزب قصد دارد در سال 2018 تلاش هایش را برای دست یابی به عدالت، دموکراسی، سیادت قانون و آزادی رسانه ها بیشتر کرده و امید و انرژی کمپین «نه» در همه پرسی تغییر قانون اساسی آوریل 2017 را به انتخابات های آینده منتقل کند.

قلیچدار اوغلو در پیام خود به مناسبت آغاز سال 2018 میلادی گفت: «اگر چه در سال 2017 با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم، اما از این مشکلات درس هایی گرفتیم. ما دیگر دریافته ایم که بر حقیم و در مبارزۀ خود برای عدالت و دموکراسی، در مقابل حکومتی که اصل سیادت قانون را کنار گذاشته است، تنها نیستیم.»

رهبر CHP وعده داد سیستم پارلمانی را دوباره در ترکیه حاکم کند و افزود: «آرای «نه» که در همه پرسی روز 16 آوریل 2017 علیه تغییرات قانون اساسی و علیه رژیم یک نفره به صندوق ها ریخته شد، نشان داد که ما یک خانوادۀ بزرگ وفادار به دموکراسی هستیم.»

بر اساس آمارهای رسمی، در همه پرسی آوریل 2017 حدود 48.6 رأی دهندگان با تغییر قانون اساسی و نظام حکومتی کشور ترکیه از پارلمانی به ریاستی مخالفت کردند. در این همه پرسی حزب عدالت و توسعه و متحدش حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) در کمپین «آری» و CHP و حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در کمپین «نه» بودند.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 51059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha