هنوز ماهیت رابطه آمریکا با کردها معلوم نیست

سرویس جهان- نشریه Intelligencer Post نوشت با اینکه به پایان سال 2017 رسیده و داعش را بدرقه کرده ایم هنوز آمریکا روی این موضع که رابطه این کشور با کردها از چه نوعی است، اشاره ای نکرده است.

به گزارش کردپرس، نشریه آن لاین Intelligencer Post در یک گزارش مفصل به تحولات سال 2017 در سوریه و بویژه ماهیت حضور آمریکا در این کشور و رابطه اش با کردها پرداخته است. این گزارش به کردهای سوریه هشدار می دهد تجربه نشان داده است که کردها یک بار دیگر باید منتظر خیانت آمریکا باشند.

آسجا فرانسیتی در این گزارش اشاره کرده است که نقش کردهای سوریه در تحولات چند سال اخیر این کشور به محافظت از خود و مناطق کردنشین از ناآرامی ها و حملات شورشیان بوده است که با آمدن آمریکا، نیروهای کرد نیز با کمک این کشور اقدام به پیشروی در داخل سوریه کردند.

نویسنده در این گزارش به این مسئله اشاره کرده که واقعیت های جدید در صحنه سیاسی سوریه بوجود آمده و آمریکا نیز ممکن است بر اساس آن استراتژی خود را تغییر دهند. منتها مشکل این است که آمریکا همه تخم مرغ های خود را در سبد کردها گذاشته است. اما ممکن است مسئله دیگری اتفاق بیفتد و آن تلاش آمریکا برای خوشنود کردن ترکیه باشد که نیروهای کرد سوریه را تروریست می داند که در این صورت، معلوم است که چه کسی قربانی می شود.

آسجا فرانسیتی معتقد است برنده یا بازنده شدن کردها در سال آینده به تصمیم ترامپ بستگی دارد که تاکنون از کردها حمایت کرده است. با توجه به این که به پایان 2017 رسیده و داعش را نیز روانه کرده ایم اما آمریکا هنوز به مسئله مهمی اشاره نکرده است و آن این است که واقعا ماهیت رابطه این کشور با کُردها چیست؟

نویسنده این گزارش وضعیت فعلی کردهای عراق و عدم حمایت آمریکا از کردها در مسئله از دست دادن کرکوک و میادین نفتی آن را به یاد کردهای سوریه می آورد و می نویسد ممکن است کردهای سوریه نیز دچار چنین سرنوشتی شوند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 51016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha