مهمترین تحولات روز شنبه 9/10/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز شنبه 9 دی 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • حمله دوباره اردوغان به عبدالله گل و بولنت آرنج: کاری که کرده اند چیزی به غیر از فرصت طلبی نیست

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بار دیگر در انتقاد از اظهارات اخیر عبدالله گل، رئیس جمهور سابق ترکیه و بولنت آرنج رئیس سابق پارلمان ترکیه در انتقاد از قوانینی که در وضعیت اضطراری از سوی دولت تصویب شده است عنوان کرده است: وارد شدن به راهی که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه و یک سری هواداران گروه های تروریستی در آن راه قرار دارند و صرفا به خاطر اهانت به ملت این اقدامات را انجام می دهند چیزی به غیر از فرصت طلبی نیست.

  • رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه: ائتلاف هم نخواهد توانست حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه را نجات دهد

اوزگور اوزل، رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: حزب عدالت و توسعه در حال حاضر قابلیت اداره کشور را از دست داده است. حزب حرکت ملی ترکیه هم که به دنبال آنان به راه افتاده اند شعورشان را از دست داده اند. رهبران حزب عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی ترکیه قابلیت های خود را از دست داده اند. ذاتا مانند کسانی هستند که در تاریکی از ترس همدیگر را در آغوش کشیده اند و با صدای بلند آهنگ های ائتلاف سر داده اند. ائتلاف هم آنان را نجات نخواهد داد.

  • تظاهرات مردم آنکارا در اعتراض به قوانین وضعیت اضطراری در ترکیه

مردم آنکارا، پایتخت ترکیه امروز در اعتراض به قوانین اخیری که در چارچوب وضعیت اضطراری در این کشور تصویب شده است به خیابان ها آمده و تظاهرات گسترده ای را علیه دولت این کشور ترتیب داده اند.

  • روزهای پر التهاب رجب طیب اردوغان: رئیس جمهور ترکیه به دنبال متحد های جدید است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بعد از اعلام مواضع قطعی حزب عدالت و توسعه مبنی بر ائتلاف با حزب حرکت ملی ترکیه و شخص دولت باغچلی این بار نیز به دنبال متحد های جدید برای خود در انتخابات پیش رو برآمده و از این رو با مصطفی دستیچی، رئیس حزب اتحاد بزرگ ترکیه دیدار کرده است.

  • چراغ سبز رهبر جمهوری خواه خلق ترکیه به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری: می توانم در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شوم

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه که در برنامه تلویزیونی از شبکه هابر ترک ترکیه سخن می گفت برای اولین بار به مسئله کاندید شدنش در انتخابات ریاست جمهوری 2019 چراغ سبز نشان داده و عنوان کرده است: در این مرحله این موضوع زیاد مطرح نیست. ولی چرا که نه می توانم در انتخابات ریاست جمهوری کاندید شوم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 50986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha