نیچروان بارزانی در آلمان در جستجوی میانجی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - روزنامه لبنانی «الاخبار» در گزارشی نوشت: هدف اصلی سفر نخست وزیر اقلیم کردستان به آلمان، جستجوی یک میانجی جدید بین اربیل – بغداد درپی شکست پاریس در متقاعد کردن نخست وزیر عراق برای بازنگری در مواضعش در برابر اقلیم است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس ، روزنامه «الاخبار» در گزارش خود ضمن اشاره به اینکه نیچروان بارزانی ، نخست وزیر اقلیم کردستان پیش از پرواز با هواپیما به برلین پایتخت آلمان ، مجبور به سفر زمینی به ترکیه شده است ، افزود: این دومین دیدار رسمی اروپایی بارزانی پس از پاریس به آلمان درپی بحران اربیل- بغداد به شمار می رود.

گزارش این روزنامه به نقل از منابع کُرد هوادار و مخالف دولت اقلیم کردستان حاکی است که دیدار نیچروان بارزانی ار برلین با هدف درخواست از آلمان برای میانجیگری برای حل بحران بغداد- اربیل و متقاعد کردن حیدر العبادی ، نخست وزیر عراق برای عدول از شروط خود و دست برداشتن از لج بازی است.

به گزارش روزنامه «الاخبار» بغداد طبق معمول هیچ گونه واکنش رسمی به دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان از آلمان که همزمان با ادامه ممنوعیت پروازهای خارجی در اقلیم که به نظر می رسد پیش از پایان سال جاری لغو شود ، نداشته است.

روزنامه « الاخبار» ضمن نقل قول از نجیبه نجیب ، نماینده حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق مبنی براینکه هدف اصلی از سفر بارزانی به آلمان در خواست میانجیگری این کشور برای حل بحران بغداد- اربیل با توجه به شروط سختگیرانه بغداد است ، افزود: مخالفان حزب دمکرات کردستان معتقدند که حل بحران بغداد- اربیل باید در داخل عراق انجام گیرد ؛ چراکه به اعتقاد این مخالفان کمک گرفتن از خارجی ها برای حل این بحران آن را عمیق تر خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از تاوگه احمد، نماینده جنبش تغییر در مجلس عراق نیز نوشت: تعمیق و گسترش اختلافات در عراق ، عراقی ها را در برابر جنگ های داخلی بین بغداد- اربیل قرار خواهد داد ، لذا تمامی طرف ها در عراق برای حل اختلافات خود باید بر سرمیز مذاکره بنشینند.

روزنامه «الاخبار» در ادامه گزارش خود افزود: سعدی پیره ، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان معتقد است که تنها راه حل بحران بغداد- اربیل ، اعتراف مسعود بارزانی ، رهبر حزب دمکرات کردستان به شکست همه پرسی و وعده هایش برای استقلال است.

این روزنامه در خصوص دیگر اهداف دیدار بارزانی از برلین نوشت: نخست وزیر اقلیم کردستان در این دیدار در خصوص تسلیح نیروهای کُرد به سلاح های متنوع آلمانی از جمله موشک گفتگو خواهد کرد.

روزنامه « الاخبار » در پایان گزارش خود افزود: دولت فدرال تاکنون موضع رسمی خود را در برابر دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان از آلمان اعلام نکرده و منتظر دریافت گزارشی از سفارت بغداد در برلین در این خصوص است.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 50352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha