پیام العبادی به نیروی پیشمرگ  برای از سرگیری گفتگوها

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیرکل گردان های سید الشهداء عراق از ارسال پیامی از سوی نخست وزیر عراق برای نیروی پیشمرگ در خصوص از سرگیری گفتگوهای فنی بین طرفین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری کرد پرس ، ابو ولاء الولایی در گفتگو با پایگاه خبری « بغداد الیوم» با بیان اینکه گفتگوهای فنی بین هیئت های مشترک دولت فدرال و اقلیم کردستان تا پایان نبرد الانبار و آزاد سازی کامل شهر القائم از قبضه گروه تروریستی داعش به تعویق افتاده، گفت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیامی برای نیروی پیشمرگ در خصوص از سرگیری گفتگوها بین طرفین ارسال کرده و ما منتظر پاسخ پیشمرگ ها در این خصوص هستیم.

الولایی ضمن اشاره به اینکه گردان های سید الشهداء در دو مرحله در این گفتگو ها شرکت کرده و در نشست نخست کنترل سد موصل و بعیشقه و در نشست دوم کنترل تمامی مرزهای اداری شهر موصل را در دست گرفتند ، افزود: هیئت کُرد بدون لج بازی و مقاومت با کنترل بغداد بر مرزهای اداری موافقت کرد ، اما حاضر به تحویل گذرگاه ابراهیم خلیل و فیشخابور به بغداد نشد و بر ضرورت اداره مشترک این مناطق براساس یک به سه ، به این معنا که در برابر هر یک نظامی کُرد باید 3 نظامی دولت فدرال در این مناطق مستقر شوند ،تاکید کرد.

وی توضیح دادکه بغداد با این شرط کردها مخالف کرد و خواستار حضور صوری پیشمرگ هافقط با هدف اطمینان دادن به خانواده های کُرد در این مناطق شد.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 49699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha