اقدام ترامپ در قبول تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی احمقانه بود/ملت و حاکمیت یمن یکدست شدند

سرویس ایران-مشاور عالی رهبری در امور بین الملل گفت: توطئه‌ سعودی و امارات در یمن در نطفه خفه شد و از این پس مردم یمن و حاکمیت یمن یکدست شده است و شاهد پیروزی‌های بیشتر برای یمن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار کردپرس ، علی اکبر ولایتی مشاور رهبری در امر بین‌الملل در حاشیه اختتامیه سی‌ویکمین کنفرانس وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات و انتقال سفارت اسرائیل به بیت‌المقدس گفت: این تصمیمی که رییس جمهور آمریکا در مورد انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس گرفته است را می‌توان به احماقنه‌ترین و غیرمدبرانه تصمیمی که توسط ترامپ رییس جمهور بی‌فکر و تدبیر آمریکا گرفته شده است تشبیه کرد.

وی ادامه داد: این در درجه اول به ضرر ملت و منافع آمریکا است، آمریکایی‌ها در جریان شکست‌های متوالی که داعش در کشورهای عراق و سوریه خورده است و همچنین شکستی که عوامل آمریکا در یمن و لبنان خورده‌اند دست به این اقدامات می‌زنند.

ولایتی یادآور شد: آنچه مهم است این موضوع که این کار آمریکا در درازمدت به نفع اتحاد مسلمین است، زیرا با این کار نقاب از چهره آمریکا و سیاستمدارن آن برداشته می‌شود و تا به حال هیچ یک از اصناف ترامپ جرات نکرده بودند چنین گستاخی احمقانه‌ای را انجام دهند.

مشاور رهبری در امور بین‌الملل تاکید کرد: ترامپ با این کار خود یکی‌و‌نیم میلیارد مسلمان را علیه خودشان منسجم کرد و می‌توان گفت این کار آغاز سقوط کامل سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا و کشورهای اسلامی است.

وی افزود: بعضی از کشورهای دنبال‌رو آمریکا و مرتجعین منطقه می‌خواستند زمینه‌ساز نفوذ آمریکایی‌ها در منطقه شوند و در تحولات جدید و روی کار آمدن رییس جمهور جدید اقداماتی انجام دهند ولی با این کار بی‌حسابی که کردند به ضرر منافع آمریکا و به نفع مسلمین اقدام نمودند.

ولایتی در مورد کم جلوه دادن این اتفاق از سوی برخی مقامات گفت: این مساله مهم است از این منظر که قدس یه همه‌ی مسلمانان تعلق دارد و فقط به فلسطین و کشورهای عربی اختصاص ندارد و همه‌ی کشورهای اسلامی و مسلمانان نسبت به این موضوع حساس هستند زیرا قبله اول آنها قدس است و نمی‌گذارد از این پس آب خوش از گلوی رژیم صهیونیسی پایین برود و آمریکا هم روی خوشی در این اتفاق نخواهد دید.

وی در مورد یمن نیز تصریح کرد: ما به ملت یمن و رهبران انقلابی آن تبریک می‌گوییم که توانستند توطئه‌های سعودی و امارات را در نطفه خفه کنند و ما از این پس که مردم یمن و حاکمیت یمن یکدست شده است شاهد پیروزی‌های بیشتر برای یمن خواهیم بود.

کد خبر 49690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha