مهمترین تحولات روز پنچشنبه 15/9/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه – نگاهی به مهمترین تحولات روز پنچشنبه 16 آذر 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • حکومت و تمام احزاب اپوزیسیون ترکیه انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس را محکوم کردند

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه، بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور، ماهر اونال، رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه در اظهارات مختلف این عمل سیاسی را محکوم کرده اند. همچنین روسای احزاب اپوزیسیون ترکیه، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه و شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها در بیانیه های مختلف ضمن تحریک آمیز خواندن این اقدام آن را محکوم کرده اند.

  • دادگاه حکم بر تداوم زندان صلاح الدین دمیرتاش را صادر کرد

بعد از گذشت 399 روز تهیه کیفرخواست برای صلاح الدین دمیرتاش، یکی از مهمترین پرونده های وی امروز با حضور 1 هزار و 250 وکیل مدافع و تمامی نمایندگان حزب دموکراتیک خلق ها در زندان سینجان آنکارا در شرایطی آغاز شد که دادگاه پرونده حکم بر تداوم زندان وی صادر کرده و جلسه بعدی را 14 فوریه 2018 اعلام کرده است.

  • خواهر زاده فتح الله گولن به همراه 56 تن از اعضای جماعت گولن در آنکارا دستگیر شدند

پلیس مبارزه با ترور آنکارا در عملیاتی 57 تن از اعضای فعال جماعت گولن از جمله سلمان گولن، خواهر زاده رئیس این جماعت را دستگیر کرده است

  • در روزهای پیش رو انتقال سامانه دفاع موشکی S-400 به ترکیه آغاز خواهد شد

سرگئی جِمِزوف، رئیس شرکت صنایع دفاعی روستچ روسیه در مصاحبه مطبوعاتی با روزنامه نگاران در اظهاراتی با اشاره به مقوله انتقال سامانه دفاع موشکی S-400 به ترکیه عنوان کرده است: در روزهای پیشرو انتقال این سامانه آغاز خواهد شد. در حال حاضر در خصوص مسئله وام مذاکراتی صورت می دهیم. برای رسیدن به توافقات لازم وزای مالیه روسیه و ترکیه در مذاکرات فشرده هستند.

  • رئیس حزب وطن ترکیه مدعی شد: دولت بشار اسد در سال 2006 پیشنهاد ایجاد یک دولت واحد میان ترکیه و سوریه را داده بود

دوغو پرینجک، رئیس حزب وطن ترکیه در اظهاراتی مدعی شده است: دولت بشار اسد در سال 2006 پیشنهاد ایجاد یک دولت واحد میان ترکیه و سوریه را داده بود

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 49689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha