دیدار مسعود بارزانی با معاون رئیس جمهور عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- در دیدار میان رهبر حزب دمکرات کردستان(پارتی) و معاون دوم رئیس جمهور عراق، تاکید شد که مشکلات میان اربیل و بغداد از طریق زبان زور و تهدید و تحمیل عمل انجام شده، حل نمی شود.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت رسمی حزب دمکرات کردستان، امروز پنج شنبه 16 آذر/7 دسامبر، مسعود بارزانی با اسامه نجیفی معاون رئیس جمهور عراق دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور فاضل میرانی دبیر و هوشیار زیباری و آزاد برواری اعضای دفتر سیاسی حزب دمکرات برگزار شد، وضعیت سیاسی و بین المللی عراق و منطقه و همچنین وضعیت شهر موصل و آوارگان مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

همچنین روابط اربیل و بغداد و آینده وضعیت سیاسی اقوام و طیف های مختلف عراقی و مشکلات و تهدیدات پروسە سیاسی این کشور، به عنوان دیگر محورهای دیدار میان رئیس پیشین اقلیم کردستان و اسامه نجیفی عنوان شده است.

بارزانی و نجیفی تاکید کردند که مشکلات و منازعات میان اربیل و بغداد از طریق زبان زور و تهدید و تحمیل عمل انجام شده، حل نمی شود و باید تمامی مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره حل و فصل شود و لازمه جلوگیری از تشدید بحران های عراق، هماهنگی و تفاهم و تلاش مشترک همه طرف ها است.

کد خبر 49683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha