آذربایجان غربی در تصادفات جاده ای رتبه دهم کشور را دارد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته آذربایجان غربی در تصادفات جاده ای رتبه دهم کشوررا داشت.

به گزارش کردپرس، ابراهیم مبارک قدم در جلسه کمیسیون مدیریت ایمنی راه های آذربایجان غربی ضمن تشریح نتایج نخستین مانور امداد و نجات جاده ای در استان گفت:این مانوربه منظور ارزیابی آمادگی و سرعت عمل دستگاههای امداد و نجات جاده ای بصورت لحظه صفر در محور ارتباطی ارومیه – مهاباد برگزار شد.

وی با بیان اینکه نتایج این مانور در کارگروههای تخصصی تحلیل و ارزیابی می شود افزود: آذربایجان غربی با 12000 کیلومتر شبکه ارتباطی بصورت 285 کیلومتر بزرگراه، 670 کیلومتر راه اصلی و 7434 کیلومتر راه روستایی و 2233 کیلومتر راه فرعی نیازمند یک مدیریت منسجم و هماهنگ میان دستگاههای اجرایی ، نظارتی و سازمان امداد و نجات برای کنترل عبور و مرور و کاهش حوادث رانندگی و افزایش سرعت عمل در امدادرسانی زمان حادثه دارد که با برگزاری مانورهایی با سناریوهای مختلف سعی در افزایش میزان آمادگی در این مجموعه بزرگ استانی داریم.

وی ادامه داد:در سال گذشته آذربایجان غربی در تصادفات جاده ای رتبه دهم کشوررا داشت که با مقایسه میزان ترددهای جاده ای در استان با استانهای شمالی کشور، این وضعیت چندان رضایت بخش نیست.

کد خبر 49676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha