آمادگی بغداد برای گفتگو با اربیل در راستای حل مشکلات داخلی اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق بر آمادگی بغداد برای گفتگو با اربیل برای حل مشکلات داخلی اقلیم کردستان برای سیطره بر مناطق و نیروهای مسلح خود تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از رادیو «المربد» عراق، حیدر العبادی در مصاحبه ای مطبوعاتی ضمن اشاره به اینکه دولت فدرال برای گفتگو با کردها بر پایه هایی صحیح آمادگی دارد، گفت: کردها ملت ما هستند و ما قصد داریم با آن ها در زمینه پرداخت حقوق و خدمات رسانی به توافق برسیم و نیاز نداریم که طرفی به ما فشار آورد و از آن ها نیز می خواهیم برای خدمت به هموطنانمان به ما کمک کنند.

العبادی با تاکید براینکه ما گامهای نخست را برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان برخواهیم داشت، از دولت اقلیم کردستان خواست مشکلات مربوط به سیطره بر مناطق و نیروهای مسلحش را حل کند.

العبادی ضمن اشاره به اینکه برخی می خواستند به بحران اقلیم کردستان دامن بزنند، اما ما این مسئله را حل کردیم، افزود: برخی نیز در طبقی از طلا مناطق مورد مناقشه را در اختیار دیگران قرار دادند، اما ما این مناطق را بازپس گرفیتم.

وی درخصوص فرودگاهها در اقلیم کردستان گفت: این فرودگاهها برای پروازهای داخلی بسته نیستند، بلکه بازهستند، اما پروازهای خارجی در فرودگاههای اقلیم کردستان و گذرگاههای مرزی در اختیار دولت فدرال هستند و استفاده از آن ها فعلاً ممنوع است.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 49670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha