ناامیدی کُردها از اجرای  قانون اساسی عراق عامل برگزاری رفراندوم استقلال بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان با اشاره به ضرورت اتحاد داخلی میان کُردها، گفت که ناامیدی کُردها از اجرای قانون اساسی عراق، عامل برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان بوده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خندان، فاضل میرانی در دیدار با لوسی سمیپ مدیریت امور سیاسی سرکنسولگری انگلیس در اربیل؛ تاکید کرد که عامل اصلی برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان، ناامیدی کُردها از عدم اجرا شدن کامل تمامی موادقانون اساسی عراق بوده است.

دبیر دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان افزود که کُردها در سال 2003 و پس از سقوط رژیم صدام، نقشی اساسی را در تدوین و تصویب و حمایت از قانون اساسی عراق داشتە و مشتاقانه در تشکیل دولت نوین عراق بر اساس توافق و مشارکت و در نظر گرفتن حقوق تمامی طیف ها و اقوام عراقی و اجرای درخواست های قانونی آنان، شرکت کرد.

فاضل میرانی تاکید کرد که مشکل اصلی کُردها ذهنیت و نگرش موجود در اداره کشور عراق است، نە مکانیسم اداره آن، چرا که دولتمردان عراقی، مواد قانون اساسی را بر اساس منافع و اهداف خاص خود، به کار می گیردند.

وی همچنین خاطرنشان ساخت که در مسائل مهم و سرنوشت ساز اتحاد میان احزاب و جریان های داخلی اهمیتی ویژە دارد و باید برای مقابلە با هرگونە احتمالی، ایجاد اتحاد داخلی میان کُردها، از اولویت های مهم و اصلی آنان باشد.

کد خبر 49669

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha