حکومت و تمام احزاب اپوزیسیون ترکیه انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس را محکوم کردند

سرویس ترکیه – دولت ترکیه و تمام احزاب اپوزیسیون این کشور در بیانیه ها و اظهارات مختلف اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر انتقال پایتخت رژیم اسرائیل به بیت المقدس را محکوم کرده اند

به گزارش کردپرس، در پی انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی اسرائیل به بیت المقدس و شناسایی این اقدام تحریک آمیز توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، اعضای حکومت ترکیه و حزب عدالت و توسعه از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه، بینالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه، ابراهیم کالین، سخنگوی رئیس جمهور، ماهر اونال، رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه در اظهارات مختلف این عمل سیاسی را محکوم کرده اند.

همچنین روسای احزاب اپوزیسیون ترکیه، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه، دولت باغچلی، رهبر حزب حرکت ملی ترکیه و شورای مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها در بیانیه های مختلف ضمن تحریک آمیز خواندن این اقدام آن را محکوم کرده اند.

علاوه بر این، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در اظهاراتی با واکنش بر این مسئله عنوان کرده است: این اقدام بی نهایت بی مسئولیت پذیرانه و اشتباه است. این نوع اقدامات ثبات در منطقه را تهدید می کند. با یک اظهار نظر نمی توان بیت المقدس را مرکز اسرائیل کرد. در 13 دسامبر تمام رهبران جهان اسلام را به استانبول دعوت کرده ایم. به عنوان ترکیه اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 49668

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha