11 روستا در بوکان دارای سکونتگاه های غیررسمی است

سرویس آذربایجان غربی- معاون عمرانی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان بوکان گفت: 11 روستا در بوکان دارای سکونتگاه های غیررسمی هستند.

به گزارش کردپرس، «لقمان خسروپور» روز پنج شنبه (16 آذرماه) در همایش دهیاران که در سالن کوثر برگزار شد در سخنانی وظيفه دهياران در روستاها را بسيار حياتي ذكر كرد و گفت : دهياران بايد كليه امورات روستاها اعم از عمران ،مسائل اجتماعي و اقتصادي را پيگيري كنند .

خسروپور ضمن تقدير از عملكرد دهياران شهرستان ، اظهار کرد : خوشبختانه با عملكرد مثبت دهياري ها و بخشداران محترم شاهد اقدامات ارزنده اي در مناطق روستايي هستيم و در اين حوزه كارهاي ارزشمندي صورت گرفته كه لازم است اطلاع رساني شود .

وي در ادامه بر ضرورت و مدد جدي دهياران به مديريت بحران روستاها تأكيد كرد و افزود : همه روستاهاي داراي دهياري بايد كميته بحران تشكيل دهند و حتي المقدور با توجه به فصل بارندگي از امكانات موجود در جهت برف روبي راههاي روستائي و ديگر بحران هاي طبيعي استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بوکان در ادامه به سیاست های دولت در حوزه اشتغال روستائی اشاره کرد و گفت : خوشبختانه تسهیلات بسیار مناسبی در این حوزه ابلاغ شده و دهیاران ضمن اطلاع رسانی باید هماهنگی لازم جهت جذب تسهیلات اشتغالزایی را فراهم نمایند.

خسروپور در بخش پایانی سخنانش به ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق روستائی اشاره کرد و گفت : 11 روستا در شهرستان دارای مناطق خارج از محدوده و سکونتگاههای غیررسمی هستند که لازم است در اسرع وقت توسط دهیاران آمار برداری و طبق صورتجلسه ای تحویل ادارات ذیربط جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز گردد.

وی بیان کرد : خدمات آب،برق و گاز این مناطق در دستور کار ستاد بازآفرینی قرار گرفته و امیدواریم هر چه زودتر این مشکل برطرف گردد.

در ادامه این همایش بخشدار مرکزی در سخنانی اظهار کرد : کشور ما در منطقه ای از جغرافیای جهان واقع شده که جزو مناطق حادثه خیز طبیعی است و این حوادث که در طول تاریخ به شکل زلزله، سیل ، خشکسالی و... شاهد بوده ایم به روایت آمار 20 درصد تلفات زلزله های 50 سال اخیر در منطقه ما به وقوع پیوسته است به همین دلیل لزوم آمادگی اعضای ستادهای بحران برای مقابله با حوادث و به حداقل رساندن خسارتهای جانی و مالی ضروری است.

محمد یزدان پناه ادامه داد : در حوزه ی روستاها مسئول ستاد بحران، دهیاران هستند که با همکاری خانه بهداشت و مدیر مدرسه باید در اسرع وقت در امداد رسانی به آسیب دیدگان و اطلاع سریع به مرکز شهرستان و ستاد بحران شهرستان اهتمام جدی داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد : در این راستا ادارات مرتبط با موضوع بحران اعم از راهبندان ، یخبندان، وقوع زلزله و دیگر حوادث باید به بخش روستایی عنایت داشته باشند.

بخشدار مرکزی در بخش پایانی سخنانش گزارشی از اقدامات مثبت عمرانی در روستاهای شهرستان در طول سال جاری با آمار و ارقام اعلام نمود و از حسن همکاری روستاییان شهرستان در جهت فراهم نمودن مقدمات برای انجام وظایف دهیاران و بخشداریها قدردانی نمود./

کد خبرنگار:10101

کد خبر 49662

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha