اربیل: آماده همکاری با بغداد برای اداره مشترک گذرگاه های مرزی هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان تاکید کرد که بر اساست قانون اساسی عراق، کنترل گذرگاه های مرزی اقلیم فقط در اختیار و انحصار دولت مرکزی عراق نیست و باید با دولت اقلیم بە صورت مشترک اداره شوند.

به گزارش کردپرس، صفین دزه یی در گفتگو با سایت رسمی دولت اقلیم کردستان در مورد سخنان حیدر عبادی نخست وزیر عراق در خصوص بررسی لیست حقوق بگیران اقلیم کردستان برای پرداخت حقوق به آنان گفت که بغداد تاکنون هیچ لیستی را از اقلیم درخواست نکرده و مشخص نیست که دولت عراق در حال بررسی چە لیستی است و آنچە گفتە می شود، از حد اظهارات رسانه ای فراتر نمی رود و سخنان عبادی محل اعتماد مردم اقلیم کردستان نیست.

وی در مورد تاکید دولت عبادی بر کنترل گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان و تدام و ممنوعیت پروازهای خارجی در فرودگاه های اقلیم گفت که بنا به ماده 114 قانون اساسی عراق، کنترل و مدیریت گذرگاه های مرزی فقط در انحصار و اختیار دولت عراق نیست و باید این گذرگاه ها به صورت مشترک با دولت اقلیم اداره شوند و اربیل برای این منظور آماده همکاری و هماهنگی با بغداد است و ممنوعیت پروازهای خارجی نیز در حقیقت مجازات مردم اقلیم و پیشمرگ های مجروح جنگ داعش است که نیاز به درمان های پزشکی در خارج از اقلیم دارند.

سخنگوی رسمی دولت اقلیم کردستان تاکید کرد که دولت اقلیم مشروعیت خود راز مردم و پارلمان کردستان کسب کرده و بر تمام امور اقلیم حاکمیت دارد و نیازی به کسب مشروعیت از دیگران ندارد .

دزه یی تاکید کرد که دولت اقلیم کردستان صادقانه و با حسن نیت، مانند همیشە خواستار انجام دادن گفتگو برای حل مشکلات است، اما عبادی به این درخواست پاسخ نداده و فقط در حال تبلیغات رسانه ای است، اما حل مشکلات اربیل و بغداد از طریق سخنان و تبلیغات رسانه ای ممکن نیست و چنین اقداماتی به وخامت بیشتر وضعیت و بی ثباتی می انجامد.

کد خبر 49661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha