شرق و غرب فرات تماماً از تروریست های داعشی پاکسازی شده است

سرویس سوریه - ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اظهارات مهمی با اعلام پیروزی در برابر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) عنوان کرده است: عملیات های پاکسازی شبه نظامیان در شرق و فرات با موفقیت به اتمام رسیده و پاکسازی ها تماماً به اتمام رسیده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اظهارات مهمی با اعلام پیروزی در برابر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) عنوان کرده است: در گزارشی که 2 ساعت پیش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گزارشی را ارائه کرده است که بر اساس این گزارش، عملیات های پاکسازی شبه نظامیان در شرق و فرات با موفقیت به اتمام رسیده و پاکسازی ها تماماً به اتمام رسیده است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرده است: شبه نظامیان داعشی به صورت منفرد به مقاومت ادامه می دهند. ولی در این مرحله عملیات ها تماماً به اتمام رسیده است. یک بار دیگر تکرار می کنم، عملیات ها با پیروزی کامل و نابودی تمام تروریست ها به اتمام رسیده است. دیگر در سوریه وارد مرحله دیگری شده ایم و تمام تشکل ها باید به حل و فصل سیاسی متمرکز شوند. در حل و فصل سیاسی نیز باید ابتدا مناطق عاری از درگیری تقویت پیدا کند.

پوتین خاطرنشان کرد: برای حل و فصل سیاسی مسئله نقشه راهی را طراحی کرده ایم ولی این یک کار بسیار طولانی و بزرگی خواهد بود. برای آغاز آن مجبور به برداشتن قدم های ابتدایی هستیم و این نیز تقویت مناطق عاری از درگیری است.

رئیس جمهور روسیه در آخر سخنان خود با اشاره به تعلیق کنگره گفتگوی خلق های سوریه خاطرنشان کرد: این کنگره بسیار مهم بوده و این کنفرانسی که با در نظر گرفتن حضور تمام گروه ها و اقلیت های در نظر گرفته شده است در نظر دارد تا پیش نویس یک قانون اساسی را طراحی کند.

لازم به ذکر است، این اظهارات در شرایطی ایراد می شود که ارتش دموکراتیک سوریه امروز در بیانیه ای اعلام کرده است که عملیات طوفان جزیره برای آزادسازی شرق فرات ادامه دارد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 49659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha