روسیه آلترناتیو آمریکا برای کردهای سوریه

سرویس جهان- مایکل جانسن معتقد است تحولات اخیر در سوریه و همکاری گسترده میان کردهای این کشور با روسیه نشان می دهد که مسکو می خواهد الترناتیتو آمریکا برای کردهای سوریه باشد.

به گزارش کردپرس، راشا تودی روز گذشته از نشست مقامات نظامی روس با 23 نماینده گروه های مختلف در شرق رود فرات در سوریه خبر داد. این منطقه در عملیات اخیر کردها با همکاری نیروهای روسی از کنترل داعش در آمده است. مقامات روسی در جریان اعلام پیروزی در این منطقه در کنار نیروهای کرد سوریه حضور داشتند. مایکل جانسن تحلیل گر مسائل خاورمیانه این تحولات را نشانه هر چه بیشتر نزدیک شدن روسیه به کردهای سوریه همزمان با اعلام احتمال توقف همکاری نظامی آمریکا با کردهای سوریه عنوان کرد.

این پژوهشگر در یادداشت خود که در آیریش تایمز منتشر شده با اشاره به اعلام آمادگی نیروهای کرد سوریه برای حفاظت از نیروهای روسی مستقر در شرق رود فرات در سوریه نوشت: از آنجایی که آمریکا اخیرا کردها را رها کرده است روسیه سعی دارد جای آمریکا را به عنوان متحد کردها بگیرد و همکاری خود با کردهای سوریه را بیشتر کند.

این کارشناس همچنین اشاره کرده است که روسیه برخلاف آمریکا، خواستار حضور نیروهای کرد سوریه در مذاکرات صلح این کشور شده است. آمریکا نیز با کردها همکاری کرده است اما تفاوت در این است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر خلاف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دارای استراتژی مشخص بوده و به دنبال احیای نقش اتحاد جماهیر شوروی در خاور میانه است. دونالد ترامپ فاقد استراتژی بوده و قادر به در پیش گرفتن یک استراتژی مشخص نیست.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 49658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha