هشدار دفتر سازماندهی اتحادیه میهنی در مورد ایجاد جناحی جدید در حزب

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دفتر سازماندهی حزب اتحادیه میهنی کردستان در اطلاعیه ای اعلام کرد اقدام برخی از سران این حزب در ایجاد جناحی جدید، هیچ کمکی به اتحاد داخلی در این حزب نکرده و اتحادیه میهنی را به سوی انشقاق داخلی پیش می برد.

به گزارش کردپرس، در اطلاعیه ای که از سوی دفتر سازماندهی داخلی حزب اتحادیه میهنی کردستان منتشر شده، به ایجاد جناحی جدید در این حزب تحت عنوان "روند بازسازی و سازماندهی دوباره اتحادیه میهنی" توسط بخشی از سران حزب، اشاره شده و آمده که این اقدام با اساسنامه داخلی اتحادیه میهنی مغایر بوده و اقدامی است در راستای انشقاق و جدایی داخلی در حزب و کمکی به ایجاد اتحاد و انسجام در اتحادیه میهنی نمی کند.

این اطلاعیه تشکیل جناح جدید را تلاشی با هدف ایجاد مانع بر سر راە برگزاری چهارمین کنگره اتحادیه میهنی دانسته و تاکید می کند که چنین اقدامی به هیچ عنوان مورد تائید نیست و تشکیل هر روند و جناحی تحت هر عنوان و هدفی؛ بیشتر به منظور منافع و اهداف خاص است و هرگز قدمی برای حل مشکلات اتحادیه میهنی و یا احیای اصول فراموش شده حزب نیست .

دفتر سازماندهی اتحادیه میهنی اعلام کرده که لازم است این بخش از اعضا و سران اتحادیه میهنی از طریق نهادهای مشروع حزب، برای تحقق اهداف خود اقدام کنند، نە از طریق غیر مشروع و مغایر با اساسنامه و برنامه های حزب.

همچنین تاکید شده است که این اقدام در خارج از چارچوب های فعالیت و کار حزبی بوده و مصداق کمک و خدمت به اهداف دشمنان و مخالفان اتحادیه میهنی به شمار می آید و چنین اقداماتی تحقق اهداف سیاست جلال طالبانی دبیر کل فقید اتحادیه میهنی کردستان، موسوم به سیاست "دسته گل" را با مانع مواجه می کند.

اطلاعیه دفتر سازماندهی اتحادیه میهنی در پایان آورده که تلاش همگانی در حزب، ضرورت شرایط مرحلە کنونی بوده و تا زمان برگزاری کنگره چهارم حزب؛ پایبندی به برنامه، اصول و اساسنامه مصوب اتحادیه میهنی، وظیفه اصلی تمامی اعضا در زندگی سیاسی و حزبی آنان است.

کد خبر 49642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha