تلاش برای ساماندهی و یکپارچه کردن نیروی پیشمرگ

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان از تلاش فرماندهان نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش و فرماندهان پیشمرگ برای ساماندهی مجدد نیروی پیشمرگ به عنوان گامی برای یکپارچه کردن این نیروها در اقلیم کردستان خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط»، جبار یاور در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: این تلاش ها در چارچوب اجرای طرح وزارت پیشمرگ به منظور انجام اصلاحاتی در این وزارتخانه و نیروهای تابعه آن صورت می گیرد و شامل تسلیح و آموزش این نیروها نیز خواهد شد.

یاور با بیان اینکه وزارت پیشمرگ نشست هایی برای ساماندهی نیروهایش با فرماندهان ائتلاف بین المللی و دقیقاً با فرماندهان آمریکایی، انگلیسی و آلمانی برگزار کرده، افزود: این سه کشور نیز طرح های مشابهی در این خصوص ارائه داده اند.

وی در خصوص تحرکات نظامی نیروهای پیشمرگ در خصوط تماس با نیروهای عراقی در نزدیک شهر کرکوک به طرف سلیمانیه، گفت: هیچ گونه تحرکات نگران کننده ای وجود ندارد و تنها نیروهای پیشمرگ پس از حوادث 16 اکتبر گذشته و سیطره نیروهای دولت فدرال بر مناطق مورد مناقشه، از این مناطق عقب نشینی کرده اند که اقداماتی عادی است و مشکلاتی درپی نخواهد داشت.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 49641

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha