دانشگاه‎ها خواستگاه طرح ‏های نو هستند

سرویس کردستان- نماینده مردم شهرستانهای سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت با بیان اینکه دانشگاهها خواستگاه طرحها و اندیشههای نو هستند، گفت: دانشگاه شاداب و فعال طرحهایی که منجر به ترقی جامعه می شود را تولید و در توسعه نقش خود را بخوبی ایفا میکند.

به گزارش کردپرس، سید احسن علوی ظهر در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در تالار مولوی دانشگاه کردستان، گفت: اگر دانشگاه رسالت خود را انجام دهد قطعا در رشد علوم و فنون می تواند گام های موثری بردارد.

علوی اظهارداشت: جنبش دانشجویی از ظرفیت کمی و کیفی دانشگاه برای مقابله با بی عدالتی و ظلم و ستم ایستادگی استفاده تا بتواند نیم قرن مبارزات خود را تحقق بخشند.

وی با بیان اینکه روز دانشجو را نباید تنها به ۱۶ آذر و دادن پیام ها و شعارهایی ختم کرد و این قشر باید در تمام طول سال به موضوعات مختلف جامعه بپردازند، گفت: دانشجوهای نخبه باید در مورد زمین لرزه ها، خشکسالی ها به تخقیق و پژوهش بپردازند.

وی بیان کرد: کار دانشجو فقط حضور در نشست و بیان یک سری مطالب نیست و این قشر باید موثق تر به ابر چالش ها و بحران های کشور فکرکرد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورمان در خصوص منابع مالی با مشکلات فراوانی مواجه است، گفت: باید به دنبال راهکارهایی که اینده کشور را به سمت توسعه سوق دهد باشیم. علوی ادامه داد: در استانی هم چون کردستان ورود دانشجو به جناح های سیاسی مشکلات را حل نمی کند و بیشترین دغدغه این قشر باید کسب علم و دانش باشد.

کد خبر 49569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha