کم و کیف  احداث باغ پسته در بانه

سرویس کردستان- احداث باغ پسته در شهرستان بانه به عنوان یکی از طرحهای توسعهای کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است و دومین باغ پسته این شهرستان در زمینی به مساحت 2.7 هکتار احداث شد.

کریم شریفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بانه در گفت و گو با خبرنگار کردپرس در خصوص کم و کیف این طرح با بیان اینکه دومین باغ پسته بانه در روستای زیویه بخش نمشیر بانه احداث شد، گفت: این باغ پسته در زمینی به مساحت 2.7 هکتار از اراضی بخش نمشیر در راستای توسعه باغات و تولید احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین باغ پسته بانه به مساحت1.1 هکتار در روستای خواجه امیر احداث شده که امسال برای نخستین محصول پسته آن برداشت شد، افزود: بسته‎های تشویفی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است که از جمله می‎توان به ارایه تسهیلات 4 در صدی نا محدود به میزان مورد نیاز کشاورزان برای مشارکت در این طرح اشاره کرد. علاوه بر آن کود و بذر مورد نیاز با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

وی توسعه و بهبود بخش کشاورزی را یکی از برنامه‎های دولت در راستای افزایش تولید و اشتغال پایدار عنوان کرد و گفت: کمک‎های بلاعوض به منظور بهره گیری از روش‎های نوین کشاورزی به کشاورزانی که طرح‎های جدید داشته باشند، اختصاص می‎یابد.

مدیر کشاورزی بانه با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در بانه افزود: در چند سال اخیر کشت محصولات جدید مانند کلزا، زعفرانو گل محمدی با استقبال خوبی مواجه شده و این نشان از توسعه و تنول محصول در بخش کشاورزی در راستای شعار سال است.

وی خاطر نشان کرد: شرایط جوی شهرستان بانه مستعد توسعه باغات دیم است و بخش زیادی از اراضی منطقه به کشت انگور سیاه دیم اختصاص یافته است.

کد خبر 48739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha