ترکیه در ناپدید شدن طلعال سیلو دست دارد

سرویس سوریه – ارتش دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه ای عنوان کرده است: سازمان های اطلاعاتی حکومت ترکیه در ناپدید شدن طلعال سیلو سخنگوی ارتش دموکراتیک سوریه دست دارند

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هاوار نیوز، بعد از گذشت چند روز از انتشار اخبار تسلیم طلعال سیلو، سخنگوی نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه به نیروهای ارتش آزاد سوریه و منتقل به ترکیه؛ فرماندهی کل نیروهای ارتش دمکراتیک سوریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است که سازمان های اطلاعاتی حکومت ترکیه در ناپدید شدن طلعال سیلو سخنگوی ارتش دموکراتیک سوریه دست دارند و خاطرنشان کرده است: دولت ترکیه چندین بار وی را تهدید کرده بود

در این بیانیه آمده است: در افکار عمومی سخنانی در رابطه با ناپدید شدن طلعال سیلو سخنگوی رسمی ارتش دموکراتیک سوریه پخس شده است. این موضوع به مبحث برخی رسانه‌ ها مبدل شده است. به عنوان ارتش دموکراتیک سوریه اعلام می ‌داریم که طلعال سیلو و نیروهای تحت امر وی با خواست خود به نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه پیوسته‌ بودند. وی به شیوه رسمی به سمت سخنگوی ارتش دموکراتیک سوریه برگزیده شده بود. تا زمانی که ارتباط ایشان با ما قطع شده است در سمت خود قرار داشت.

در این بیانیه ذکر شده است: طلعال سیلو در میان نیروهای ما دارای احترام ویژه‌ ای بوده و وظایف خود را به نحو احسن به انجام رسانده است. به همین دلیل از سوی ترکیه در رابطه با کشتن فرزندان و خانواده که در ترکیه به سر می‌ برند، مورد تهدید قرار گرفته بود. از زمانی که وی ناپدید شده است تحقیقاتی را آغاز کرده ‌ایم. باید متذکر شویم که طلعال سیلو به دلیل فشار و موانعی که در انجام وظایف وی پیش آمده بودند شخصا خواهان کناره‌ گیری از سمت خود شده بود. طلعال سیلو با همکاری سازمان اطلاعاتی ترکیه و برخی از اعضای خانواده ناپدید شده است.

در پایان بیانیه ارتش دموکراتیک سوریه آمده است: ما به انجام وظایف مبارزاتی خود علیه ترور و فعالیت تاسیس سوریه دمکراتیک، فدرال، آزاد و غیر متمرکز ادامه خواهیم داد. در این راه نیز زندگی مسالمت ‌آمیز خلق‌ ها مبنای عمل ما خواهد بود و ویژگی نظامی خود را بر این اساس تعیین نموده‌ ایم. این موضوع بر نیروهای ما تأثیری نخواهد گذاشت و نتایج تحقیقات را پس از اتمام آن به اطلاع افکار عمومی می ‌رسانیم.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 48431

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha