10 هزار نفر از بیمه شدگان زلزله زده کرمانشاه بیمه بیکاری می گیرند

سرویس کرمانشاه- رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: پیش بینی می شود هرماه به 10 هزار نفر از بیمه شدگان بیکار شده در مناطق زلزله زده، تا سقف 10 میلیارد تومان حق بیمه بیکاری و مستمری پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار کردپرس، محمدتقی نوربخش امروز در یک نشست خبری که در محل سالن جلسات سازمان تامین اجتماعی کرمانشاه برگزارشد، با بیان اینکه 37 درصد از جمعیت استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند به تشریح خدمات این سازمان برای کمک به آسیب دیدگان زلرله کرمانشاه پرداخت و اظهارداشت: 600 نفر از مجروحین زلزله این استان در دو بیمارستان حضرت معصومه و شهدای کرمانشاه بستری و 100 نفر دیگر به بیمارستان های تهران اعزام شده اند.

وی تصریح داشت: امروز مراکز درمانی تامین اجتماعی در 4 شهر زلزله زده بازدید شد که با انجام ارزیابی های فنی و مهندسی اقدامات بازسازی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور افزود: درخصوص مستمری و بیمه بیکاری افراد تحت پوشش نیز دستوراتی داده شد که طبق آن، خارج از تشریفات معمول، حداکثر ظرف یک هفته پس از مراجعه، بیمه بیکاری افراد زلزله زده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی از آذر ماه برقرار خواهد شد.

وی از پرداخت وام بدون بهره به مستمری بگیران 4 شهرزلزله زده گیلانغرب، قصرشیرین، سرپلذهاب و ثلاث باباجانی تا سقف 4 میلیون تومان خبرداد و گفت: باتوجه به خسارات جدی که به واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سرپلذهاب وارد شده است، به کارفرمایان مناطق زلزله زده در پرداخت حق بیمه، حق لیست و معوقات کمک خواهد شد.

نوربخش به تخریب مراکز درمانی شهرستان سرپلذهاب اشاره کرد و عنوان کرد: از امروز یک مرکز درمانی سیار به مدت دوماه در این شهر دائر خواهد شد تا بیمه شدگان بصورت سرپایی خدمات دریافت کنند.

وی در پایان درخصوص برآورد میزان پرداختی به مستمری بگیران و بیمه شدگان این مناطق یادآورشد: پیش بینی می شود هرماه به 10 هزار نفر از بیمه شدگان بیکار شده در مناطق زلزله زده، تا سقف 10 میلیارد تومان حق بیمه بیکاری و مستمری پرداخت شود.

کد خبر 48337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha