شماره جدید فصلنامه  هایا با رویکرد فرهنگی منتشر شد

سرویس کردستان- شماره 19 و 20 فصلنامه فرهنگی هایا برای عرضه به علاقه مندان به نشریات در دکه های روزنامه فروشی سراسر استان هاى كردنشين منتر شد.

صاحب امتیاز و مدیرمسئول این فصلنامه در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار کرد : شماره های جدید فصلنامه فرهنگی هایا با نرخ 7 هزار تومان و در یک هزار جلد از روز شنبه هفته آینده روی پیشخوان مطبوعات استان های کردنشین خواهد امد.
آزاد محمدی اظهار کرد : این فصلنامه در 196 صفحه و با نویسندگی 17 تن از نویسندگان سرشناس و نامی کورد با دو زبان کردی و فارسی با محوریت فرهنگی و پرداختن به برخی از مسایل فرهنگی استان کردستان انتشار یافته است.
محمدی تصریح کرد : اولین مقاله منتشره در این فصلنامه با عنوان "کردستان در ابتدای شورش ملت های ایران" با زبان کردی نگارش شده و همچنین مقاله "رفراندوم اقلیم کردستان حق است" دومین مقاله ان نیز که به زبان کردی نوشته شده است.
وی تصریح کرد : در این شماره های جدید از فصلنامه که به دلایلی دو شماره 19 و 20 آن با یکدیگر انتشار یافته اند شامل مقاله های متنوعی است که از ان جمله می توان به "ناسیونالیستم و بقا"، "جایگاه مریوان در میزان جذب گردشگر"، نوروز اورامی"، "برنامه ریزی گردشگری در تالاب زریبار" و "نگاهی به موسیقی کردی" اشاره کرد.
صاحب امتیاز و مدیرمسئول این فصلنامه افزود : در این شماره مقالاتی از نویسندگان مشهور کردی همچون عدنان کریم، دکتر صالح نیکبخت، دکتر محمد حق مرادی، دکتر رامین مفاخری، دکتر سلاح الدین خدیو، ارسالان چلبی، سوران محمدی، محمدصدیق کریمی، سروه مجیدی ، محمد مرادی، دکتر محمد حسین زاده، دکتر علی نور اللهی، دکتر سیده شمس السادات حسینی، فرشید رحیمی، دکتر کیومرز عظیمی، مسعود سهیلی و شاهو عبدی چاپ و منتشر شده است.
آزاد محمدی با اشاره به این امر که شماره آینده آن نیز زندگی سیاسی مام جلال و خوانش کارنامه حزب وی خواهد بود اظهار کرد : این شماره از نشریه هایا به احمدنقیب زاده، صادق زیبا کلام و محسن رنانی تقدیم می شود.
لازم به ذکر است که شماره های قبل این نشریه به نویسندگان و روشنفکران کرد زبان پیشکش شده بود و این برای اولین بار است که یکی از شماره های این فصلنامه به سه تن از روشنفکر فارس زبان پیشکش می شود.

کد خبر 48077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha