استاندار: حضور سرمایه گذاران خارجی می تواند فرهنگ کار در کرمانشاه را بهبود ببخشد

سرویس کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فرهنگ کار و تلاش در استان کرمانشاه ضعیف است، گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در استان می تواند به بهبود وضعیت فرهنگ کار و تلاش در این استان منجر شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، هوشنگ بازوند در نشست ستاد سرمایه گذاری خارجی استان که در محل سالن جلسات امید استانداری برگزارشد، با بیان اینکه️ ستاد سرمایه گذاری خارجی استان باید از فعال ترین و پویاترین ستادها باشد و نشست های آن هر 15 روز یکبار دنبال شود، اظهارداشت:️ براساس برنامه ششم توسعه کشور بخشی از منابع مورد نیاز در زمینه سرمایه گذاری و اشتغال زایی باید از طریق سرمایه خارجی تامین شود.

وی با تاکید اینکه موضوع جذب سرمایه خارجی باید در استان به شکلی پررنگ و بسیار جدی دنبال شود، افزود: همایش فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری روزهای 4 و 5 آذرماه در تهران با حضور 100 سرمایه گذار خارجی و 300 سرمایه پذیر برگزار می شود که فرصت خوبی برای استان محسوب می شود و باید حضوری فعال در این همایش داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه تصریح داشت:️ ستاد سرمایه گذاری خارجی استان باید پروژه هایی را برای ارائه به سرمایه‌گذاران حاضر در این همایش آماده کند.

وی عنوان کرد: ️هرساله تعداد زیادی از فعالان اقتصادی از کشورهای مسلمان در همایش بین المللی هفته وحدت حضور می یابند که باید از این فرصت استفاده کنیم و برای حضور این سرمایه گذاران و كارآفرينان در کرمانشاه تلاش کنیم.

بازوند با بیان اینکه دولت تدبیر و امید از خطوط اعتباری بسیار مناسبي در چین و کره جنوبی برخوردار است، خاطرنشان ساخت:️ باید این ستاد یک مجموعه از پروژه های اقتصادی و برخی پروژه های بزرگ عمرانی را به شورای اقتصاد کشور ارایه دهد تا بتوانیم از این منابع ارزشمند برای اجرای پروژه های مهم استان بهره بگیریم.

وی متذکرشد: صندوق توسعه ملی یکی دیگر از گزینه هایی است که باید تلاش کنیم از منابع اعتباری آن ها برای اجرای پروژه ها بهره بگیریم.

مقام ارشد مدیریت استان کرمانشاه ادامه داد:️ برگزاری همایش منظم سالیانه سرمایه گذاری در استان یکی دیگر از برنامه های مهم است که می تواند بستر مناسبی را برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کند.

وی تاکید کرد: برای ایجاد یک تحرک مناسب در فضای اقتصادی در استان نیازمند جذب سالیانه 17 هزار میلیارد تومان هستیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه️ موانعی که در مسیر جذب سرمایه گذاری خارجی در استان قرار دارند باید شناسایی شوند و برای برطرف کردن آن ها تلاش کنیم، گفت:️ استان کرمانشاه باید تبدیل به کانون توجه وزیران و مدیران ارشد کشور شود.

وی اعلام کرد:️ افراد بسیار توانمندی در استان داریم که باید از آن ها با جدیت حمایت کنیم تا بتوانند به توسعه کرمانشاه کمک کنند و️ صدای مطالبات کرمانشاه باید از تهران شنیده شود.

بازوند با تاکید براینکه جذب سرمایه گذاری نیازمند یک دیپلماسی و رایزنی قوی است، یادآورشد: جذب سرمایه گذار خارجی اثرات بسیار مثبتی در رونق اقتصادی و اشتغال استان می تواند داشته باشد. حضور سرمایه گذاران خارجی در استان می تواند به بهبود وضعیت فرهنگ کار و تلاش در استان منجر شود که اکنون این فرهنگ متأسفانه ضعیف است.

کد خبر 47877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha