روسیه پس از شکست تروریست ها نیز پایگاه های نظامی خود را در سوریه حفظ می کند

سرویس سوریه- معاون وزیر خارجۀ سوریه گفت احتمال دارد پس از پایان نبرد با گروه های ترویستی، روسیه دو پایگاه نظامی خود را در خاک سوریه حفظ کند.

به گزارش کردپرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجۀ روسیه اعلام کرد احتمال دارد این کشور پس از پایان نبرد با گروه های تروریستی در سوریه، پایگاه های نظامی خود را همچنان حفظ کند.

اولگ سیری مولوتوف معاون وزیر خارجۀ روسیه گفت چگونگی خارج کردن نیروی نظامی روسیه از سوریه پس از شکست دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بستگی به وضعیت دارد، اما به احتمال خیلی زیاد هر دو پایگاه نظامی روسیه در سوریه باقی خواهند ماند.

حدود 90 درصد خاک سوریه از اشغال تروریست ها آزاد شده و ارتش روسیه اعلام کرده است عملیات نظامیش در سوریه به پایان خود نزدیک می شود.

سیری مولوتوف افزود داعش اینک حدود 10 درصد خاک سوریه را در کنترل خود دارد و گروه فتح الشام (جبهه النصرۀ سابق) نیز همچنان فعال است و نبرد علیه آنها ادامه دارد. علاوه بر این، گروه های متعدد دیگری نیز در سوریه وجود دارند که گاه تحت لوای سازمان های بزرگتر و گاه به نام خود می جنگند.

وی گفت: «گاهی بازیگران غیر منتظره ای وارد نبرد می شوند. کسانی که قبلاً در میدان نبوده اند یکباره ظاهر می شوند و وضعیت شدیداً تغییر می کند.»

روسیه دو پایگاه نظامی بزرگ در سوریه دارد: پایگاه هوایی حمیمیم و پایگاه نیروی دریایی در طرطوس.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 47804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha