خدمات صندوق بیمه همگانی سلامت محدود به مراکز درمانی دولتی شد

سرویس کردستان- بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت برای استفاده از خدمات این بیمه تنها به مراکز دولتی مراجعه کنند.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه شیوه ارائه خدمات به اعضای چهار صندوق روستاییان، بیماران خاص، کارمندان و سایر اقشار تغییری نکرده است، گفت: اما بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت محدود به مراجعه به بخش دولتی شده‌‎اند.

سید انور اسماعیلی با اشاره به اینکه اعضای این صندوق در صورت تمایل به استفاده از خدمات بهداشتی، درمانی بخش خصوصی باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت در سطح استان کردستان و با مشارکت و پرداخت حق بیمه، صندوق بیمه خود را از بیمه همگانی سلامت به بیمه ایرانیان تغییر دهند، گفت: شهروندان برای عضویت در صندوق ایرانیان باید به صورت خانواری خود را بیمه کنند. هزینه بیمه هر نفر در این صندوق ماهانه 40 هزار تومان است که 50 درصد این مبلغ را دولت و باقی را بیمه شده پرداخت می کند.

وی تاکید کرد: در استان کردستان در مجموع 370 هزار نفر عضو صندوق بیمه همگانی سلامت هستند که برخی از آنها از سایر صندوق ها به عضویت این صندوق در آمده‎اند.

اسماعیلی افزود: در صورتی که مراکز دانشگاهی و دولتی کفایت نیاز بیمه شدگان نباشند یا خدمات پزشکی خاصی مانند پزشک هسته ای در بخش دولتی وجود نداشته باشد، بیمه با مراکز خصوصی مربوطه نیز قرارداد می‎بندد.

وی اظهار کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان مربوط به روستائیان بوده که تاکنون 614 هزار و 680 نفر تحت پوشش این صندوق هستند.

کد خبر 47685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha