هوای سنندج در وضعیت خطرناک قرار گرفت

سرویس کردستان- رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: آلودگی هوای سنندج صبح سه شنبه با رسیدن به 9 برابر حد مجاز (500 شاخص آلودگی هوا) در وضعیت خطرناک قرار گرفت و این روند صعودی است.

به گزارش کرد پرس، وضعیت هوای استان خصوصا شهر سنندج چند روزی است که تحت تاثیر هجوم گرد و غباری که منشاء اصلی آن هم کشور همسایه عراق است قرار گرفته و با وجود بارندگی باران پاییزی در روز دوشنبه هوای شهر سنندج همچنان بسیار آلوده و در وضعیت خطرناک قرار دارد. در چنین شرایطی معمولا به گروه‎های سنی حساس از جمله سالمندان و کودکان و همچنین کسانی که دارای بیمارهای قلبی و تنفسی هستند توصیه می‎شود تا جایی که امکان دارد از منزل خارج نشوند.

کژال حبیب زاده، رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست استان کردستان در این باره با بیان اینکه شاخص آلودگی و میزان ذرات معلق در هوا به حدود 9 برابر حد مجاز رسیده است، افزود: این وضعیت هوایی برای تمامی افراد خطرناک است و به بیماران قلبی و عروقی و افرادی که مشکلات تنفسی دارند توصیه می شود از منزل خارج نشوند. به گفته وی، طی هفته جاری هوای سنندج شاهد آلودگی بدلیل بروز پدیده گرد و غبار است ب طوریکه روزهای شنبه و یکشنبه هوای این شهر در وضعیت ناسالم و روز دوشنبه نیز در وضعیت ناسالم برای افراد قرار گرفته است.

علی پناهی، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان نیز در این باره گفت: با استقرار موج گرد و غبار در منطقه میزان دید افقی در برخی مناطق این استان به کمتر از یک هزار متر کاهش پیدا کرده است. دید افقی در بانه و زرینه یک هزار متر است و این میزان در سنندج یک هزار و 500 متر، هزارکانیان چهار هزار متر و در سقز پنج هزار متر رسیده است. وی اضافه کرد: این گرد و غبار امروز و فردا نیز آسمان منطقه کردستان را تحت تاثیر قرار می دهد و به تدریج از روز چهارشنبه (فردا) از غلظت آن کاسته می شود.

کد خبر 47391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha