برنامه هاي توسعه ای در روستاهای کرمانشاه موفقيت آميز نبوده اند

سرویس کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: نرخ بیکاری در روستاها همچنان بالاست و روستاهاييان همچنان به شهرها مهاجرت می کنند. اين وضعيت نشان مي دهد برنامه هاي توسعه روستايي چندان موفقيت آميز نبوده اند.

به گزارش خبرنگارکردپرس، شامگاه شنبه (6 آبان ماه) در نشست شورای برنامه ریزی استان که در محل سالن جلسات تدبیر برگزارشد، با بیان اینکه در روند تدوین سند آمايش سرزمین مي بايست نظرات کارشناسان و صاحب نظران کرمانشاهی و همچنین دستگاه ها و مجموعه های اداری کاملا لحاظ شود، اظهارداشت: در این سند بايد پیرامون وضع موجود استان به يك جمع بندي كارشناسي برسيم زيرا در غير اينصورت ممكن است در برنامه ريزي ها با مشكل روبرو شویم و آیندگان نیز نتوانند از اين سند به عنوان سندي راهبردي بهره لازم را بگيرند.

وی ادامه داد:️ هم اكنون دستگاه ها و مجموعه های متعددي مانند بنياد مسكن، راه و شهرسازي، دفتر مناطق محروم و توسعه روستايي، بنياد بركت، بنياد علوي، وزارت كار و گردشگري و ميراث فرهنگي، همگی در روستاها مشغول به اجرای طرح های مختلف هستند.

استاندار کرمانشاه تصریح داشت: با اين وجود فعالیت های این تعداد از مجموعه ها و سازمان هاي گوناگون - که همگی مدعي مديريت روستاها هستند - نرخ بیکاری در روستاها همچنان بالاست و روستاهاييان همچنان به شهرها مهاجرت می کنند. اين وضعيت نشان مي دهد برنامه هاي توسعه روستايي چندان موفقيت آميز نبوده اند.

مقام ارشد مدیریت استان عنوان کرد: قانونگذار بايد در اولين گام تكليف مديريت روستا را در كشور مشخص كند تا بتوان با يك مديريت متمركز و هماهنگ برنامه هاي توسعه روستايي را پيش برد.

وی در پایان متذکرشد: طرح هاي توسعه روستايي بايد بر اساس يك آسيب شناسي دقيق و ميداني توسط كارشناسان اين حوزه تدوين شوند.


کد خبر 47272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha