پیشنهاد تشکیل دولت نجات ملی، توطئه ای علیه اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان ضمن اعلام مخالفت این حزب با پیشنهاد تشکیل دولت نجات ملی در اقلیم کردستان تاکید کرد که هدف از این پیشنهاد پایان دادن به مشروعیت نهادهای حاکمیتی در اقلیم کردستان است.

به گزارش کردپرس دلشاد شهاب در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان گفت که حزب دمکرات با پیشنهادها و درخواست های ارائه شده در مورد تشکیل دولت نجات ملی در اقلیم کردستان به عنوان راه حلی برای برون رفت از بحران اقلیم، مخالف است.

وی افزود که هدف از این پیشنهادها پایان دادن به مشرعیت اقلیم کردستان است.

عضو شورای رهبری حزب دمکرات پیشنهاد تشکیل دولت نجات ملی را توطئە های علیە اقلیم قلمداد کرده و گفت که دولت کنونی اقلیم با حضور اکثریت احزاب سیاسی اقلیم به جز جنبش تغییر تشکیل شده است.

وی تاکید کرد که جنبش تغییر هم باید به جای این پیشنهادات به اتحاد ملی در اقلیم کمک کرده و تاکید کرد که وقایع اخیر با انحلال دولت و پارلمان قابل حل نیست و این گونه پیشنهادات نتیجە کوته بینی حزبی و تلاشی است برای مصادرە به مطلوب کردن شرایطی که در اقلیم به وجود آمده است.

دلشاد شهاب تاکید کرد که حزب دمکرات بر این اساس با تشکیل دولت نجات ملی در اقلیم کردستان مخالفت می کند؛ چرا که بر این باور است، بدنە و ساختار دولت اقلیم که با مشارکت احزاب سیاسی تشکیل شده، مشکلی ندارد و حمایت از دولت و پارلمان کردستان راه حل اصلی غلبه بر مشکلات است.

طی روزهای اخیر، جنبش تغییر، جماعت اسلامی و هم پیمانی برای دمکراسی و عدالت خواستار تشکیل دولت نجات ملی در اقلیم برای برون رفت از بحران های کنونی شدند.

کد خبر 47001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha