نیروهای عراقی با تصرف شهر آلتون کوپری به 40 کیلومتری  جنوب اربیل رسیدند

دکتر آسو طالبانی یکی از مسئولین اتحادیە میهنی کردستان در کرکوک گفتگو با کردپرس گفت: نیروهای ارتش عراق پس از تصرف شهر آلتون کوپری

میان اربیل – کرکوک وارد شهرک پردی در 40 کیلومتری جنوب اربیل شدە بودند صبح امروز بە سوی اربیل حرکت کردند، نیروهای پیشمرگ در این منطقە کە وابستە بە حزب دمکرات کردستان (پارتی) هستند، منطقە را ترک و عقب نشینی کردە اند و نیروهای عراقی هم اکنون در ایست بازرسی شهرک پردی مستقر هستند. هم اکنون نیز ارتش عراق دو گردان دیگر را از کرکوک به منطقه اعزام کردند. نیروهای عراقی قبلاً نیروهای پیشمرگ حزب دمکرات را مطلع کردە اند کە باید از این محور عقب نشینی و منطقە را بە صورت کامل ترک کنند. مقاومت بسیار ضعیف و شلیک های پراکندە ای را شاهدیم. هم اکنون مشخص نیست کە ارتش عراق چە برنامە ای دارد آیا می خواهد وارد اربیل شود یا در ورودی اربیل مستقر شدە ومتوقف شود.
وی اشارە کرد کە این نیروها وابستە بە ارتش عراق هستند و هیچ نیرویی از حشد الشعبی در میان ان ها نیست و بسیار مجهز هستند و دارای تانک و توپ و کاتیوشا و انواع دیگر سلاح ها هستند. نیروهای ضد ترور هم کە در اطراف حضور داشتند با ارتش عراق همراە است. نیرو بسیار زیادی است و مقاومت در برابر آن ها بسیار دشوار است و بە سوی اربیل در حال پیشروی هستند.

کد خبر 46765

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha