قرارداد جدید دولت اقلیم کردستان با شرکت نفتی روسی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از مسئولین حزب دمکرات کردستان عنوان کرد: دولت اقلیم کردستان بدون هماهنگی پارلمان اقدام به عقد قرارداد نفتی جدیدی با یک شرکت روسی نموده است. رئیس کمیسیون انرژی پارلمان نیز از پیگیری این موضوع خبر داد.

به گزارش کردپرس، دکتر شیرکو جودت رئیس کمیسیون صنعت، انرژی و منابع طبیعی پارلمان کردستان در گفتگو با SNN عنوان کرد: تاکنون پارلمان در جریان عقد قرارداد جدید دولت با شرکت روسی قرار داده نشده مقرر گردیده است از طریق شرکت نظارت تمامی اطلاعات مربوط به مسئله نفت تقدیم پارلمان گردد.

این در حالی است که خوشوی ابراهیم نماینده حزب دمکرات کردستان در روسیه در این زمینه عنوان کرده است: شرکت «زه روبیش نفت» که از شرکت‌های بزرگ جهان در زمینه نفت و گاز است با نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان تشکیل جلسه داده تا در آینده‌ای نزدیک استخراج و تولید نفت در اقلیم را آغاز نماید.

شیرکو جودت در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرده افزود: پیگیری‌های لازم در این مورد انجام خواهد شد تا هدف دولت اقلیم مشخص گردد.

وی تصریح کرد: مقرر گردیده است شرکت‌های «دیلوید و آلیوای» گزارشی ریز و با جزئیات کامل از مسئله نفت در اقلیم کردستان تقدیم پارلمان نمایند.

جودت خاطرنشان ساخت: لازم است پارلمان کردستان اطلاع کافی از قراردادهای دولت داشته و آنها را بررسی نماید که در جهت منافع مردم اقلیم کردستان باشند. علیرغم اینکه تاکنون دولت گزارشی به پارلمان نداده است لیکن اعلام کرده‌اند در مراحل پایانی تهیه گزارش هستند.

کد خبر 46217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha