بیش از 24 هزارتن سیب زمینی از اراضی زراعی آذربایجان غربی برداشت می شود

سرویس آذربایجان غربی- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از 24 هزارتن سیب زمینی از اراضی زراعی استان برداشت می شود.

به گزارش کردپرس، عبداله فتح اله زاده با اشاره به اینکه امسال سطح زیر کشت سیب زمینی در استان 820 هکتار است، افزود: پیش بینی می شود امسال 24 هزار و 750 تن سیب زمینی از اراضی استان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر عملیات کشت، داشت و برداشت این محصول 50 تا 80 درصد مکانیزه صورت می گیرید، اظهار کرد: عمدتا " سیب زمینی با ارقام اسپریت، جلی، سانته، مارفوتا و بانبا در استان کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این محصول عمدتا" درسطح شهرهای چالدران، ارومیه، بوکان و خوی کشت می شود.

وی با اشاره به کشت پیاز در سال جاری در استان افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان یک هزار و 250 هکتار است که پیش بینی می شود امسال 112 هزار و 500 تن پیاز از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی برداشت شود.

فتح اله زاده با بیان اینکه این محصول به صورت عمده درسطح شهرستانهای میاندوآب، شاهین دژ،بوکان و نقده کشت می شود، اظهار کرد: اکثرا از ارقام محلی بنام پیاز قرمز جهت کشت در استان استفاده می شود که عملکرد این محصول در واحد سطح 45 تن برآورد شده است.

کد خبر 46214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha