استقبال یک مرجع دینی عراقی از همکاری بغداد، تهران و آنکارا علیه همه پرسی اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک مرجع دینی عراقی از اقدامات عراق، ایران و ترکیه علیه همه پرسی منطقه شمال عراق استقبال کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری ملی عراق (nina) محمد تقی مدرسی در بیانیه ای نوشت: «بابت همکاری های سه جانبه بین کشورهای عراق، ایران و ترکیه در منطقه و اتخاذ تدابیری علیه همه پرسی منطقه شمال عراق به این سه کشور تبریک می گویم.»

مدرسی در بیانیه خود افزود: این همکاری نمایانگر اجابت فرمان خداوند سبحانه و تعالی است که فرموده است {وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ} . امیدواریم که این همکاری، کشورهای همکاری خلیج فارس و مصر و سوریه را نیز در برگیرد تا آن ها بتوانند محوری برای حل بحران های منطقه تشکیل دهند.

این مرجع دینی در بیانیه خود افزود: ما باید مجدانه برای خلق فضایی مثبت که در آن شهروندان عراقی احساس کرامت کرده و فرصت را از دست طمع کاران که برای اجرای طرح های مشکوک طائفه ای یا قومی و غیره تلاش می کنند، بگیرد.

مدرسی با تاکید بر اینکه تحقق آرمان های قومی و طوایف مختلف در عراق بر اساس عدالت و آزادی و کرامت امکان پذیر است، افزود: ما همه در ارزش های آسمانی برای تحقق آرزوهای مردممان در سایه اسلام معتدل و وحدت و عزت مشارکت خواهیم کرد.

وی در پایان بیانیه خود به رهبران اقلیم کردستان توصیه کرد که در باره تصمیمات خود با پایتخت های کشورهای منطقه و یافتن راه حل های عملی برای مشکلاتشان مشورت کنند.

کد خبرنگار : 20103

کد خبر 46213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha