آمریکا تنها وانمود می کند که در عراق با داعش می جنگد

سرویس سوریه- تهیۀ سلاح و تجهیزات برای عناصر داعش در سوریه از سوی هم قطاران آنها در عراق و کاهش شدت حملات آمریکایی ها علیه داعش، نشان می دهد ایالات متحده در عراق وانمود می کند در حال مبارزه با داعش است.

به گزارش کردپرس به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ائتلاف بین المللی ضد دولت اسلامی عراق و شام (داعش) به رهبری ایالات متحده شدت و گسترۀ حملات خود را علیه این گروه در عراق کاهش داده و تنها به نبرد با داعش تظاهر می کند.

سرلشکر ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت تداوم تدارک تجهیزات برای تروریست های سوریه توسط هم قطاران شبه نظامی آنها در عراق، پرسش های زیادی راجع به اهداف و عملکرد ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده در عراق بر می انگیزد.

در پی آغاز عملیات ارتش سوریه در دیرالزور، ایالات متحده حملات خود را علیه تروریست ها در عراق کاهش داده است.

کوناشنکوف گفت مزدوران خارجی با استفاده از خودروهای زرهی و پیکاپ های مجهز به سلاح نیازهای روزانۀ عناصر داعش در شهر میادین سوریه را تأمین می کنند.

در همین حال، سرتیپ علی العلی رئیس مرکز فرماندهی عملیات ارتش سوریه نیز با توجه به سلاح های کشف شده از گروه های تروریستی داعش و النصره، گفته است ایالات متحده برای این گروه ها سلاح و مهمات تهیه می کند، نه برای گروه های معارض سوری که پنتاگون برای حمایت از آنها بودجه تعیین کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین گفت ارتش سوریه در یک هفتۀ گذشته منطقۀ تحت کنترل خود را در اطراف دیرالزور گشترش داده است.

وی گفت: «در یک هفتۀ گذشته نیروهای حکومت سوریه با حمایت نیروی هوا فضای روسیه، وسعت منطقۀ تحت کنترل خود را به سمت شمال غربی و شمال شرقی دیرالزور به نحو چشمگیری افزایش داده اند.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 46203

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha