دادگاه استیناف محلی حکم زندان نمایندۀ CHP را نقض و حکم به محاکمۀ مجدد وی داد

سرویس ترکیه- یک دادگاه استیناف محلی در استانبول حکم 25 سال زندان بربراوغلو به اتهام جاسوسی را رد کرده و حکمی صادر کرده که بر مبنای آن بربراوغلو مجدداً محاکمه شود اما تا زمان محاکمه در زندان بماند.

به گزارش کردپرس به نقل از دیلی صباح، یک داگاه استنیاف محلی در استانبول حکم زندان انیس بربراوغلو نمایندۀ حزب جمهوری خواه خلق (CHP) را به اتهام جاسوسی رد کرد و حکم به محاکمۀ مجدد وی داد، اما با آزادی مشروط وی تا زمان محاکمه موافقت نکرد.

روز 14 ژوئن شعبۀ 14 دادگاه جرایم سنگین استانبول بربراوغلو را به اتهام افشای اطلاعات محرمانه با هدف جاسوسی سیاسی یا نظامی در پروندۀ کامیون های سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت)، به 25 سال زندان محکوم کرد.

بربراوغلو که همزمان روزنامه نگار و نمایندۀ پارلمان است، با کمک چند تن از افسران ژاندارمری ترکیه ماجرای ارسال کمک های تسلیحاتی میت برای گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را در قالب کامیون های حامل کمک های انسان دوستانه برای غیرنظامیان سوری افشا کرد.

بولنت تزجان سخنگوی CHP در این باره گفت CHP از ابتدا اعلام کرد که بازداشت بربراوغلو و حکم صادر شده برای وی غیر قانونی است. وی افزود: «حکم دادگاه استیناف ثابت کرد که حق با ما است.»

CHP پس از محکومیت بربراوغلو و در اعتراض به این حکم راهپیمایی 400 کیلومتری موسوم به راهپیمایی عدالت را از آنکارا آغاز کرد و در مقابل زندان برراوغلو در استانبول به پایان برد.

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 46182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha