احتمال تعلیق نتایج رفراندوم استقلال اقلیم کردستان به صورت مشروط و موقت

سرویس عراق و اقلیم کردستان - عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان گفت که در پی دیدارهای رئیس اقلیم کردستان و برخی مقامات دولت عراق، احتمال تعلیق نتایج رفراندوم استقلال اقلیم کردستان به صورت موقت و مشروط وجود دارد.

به گزارش کردپرس، ایاد علاوی و اسامه نجیفی معاونین رئیس جمهور عراق و سلیم جبوری رئیس مجلس این کشور، در پی دیدار با مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان(رهبر حزب دمکرات) از رضایت بارزانی برای آغاز گفتگوها با بغداد خبر دادند.

در این خصوص عارف طیفور عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات، در گفتگو با SNNگفت که بارزانی با معاونین رئیس جمهور عراق دیدار کرده، اما آغاز گفتگو با بغداد بدون پیش شرط نخواهد بود.

وی افزود شرط اقلیم کردستان برای تعلیق نتایج رفراندوم و آغاز گفتگو این است که باید گفتگوهای اربیل با بغداد، به سمت تشکیل کشور کردستان پیش برود و تعلیق نتایج به صورت موقت و برای یک و یا نهایتا دو سال باشد و مطمئنا، منظور بارزانی از آغاز گفتگو ها همین بوده است.

طیفور گفت که در صورت قبول این شرایط از سوی بغداد، احتمال تعلیق نتایج رفراندوم به صورت موقت وجود دارد.

وی خاطرنشان ساخت که اطلاعی از جزئیات گفتگوهای میان بارزانی و مقامات عراقی ندارد، اما واقعیت امر به همین صورت است و باید دولت عراق زمانی را تعیین کرده و اعلام کند که در این زمان شرایط برای تشکیل کشور کردستان مهیا است و در این صورت آمادگی برای تعلیق موقت نتایج رفراندوم وجود دارد.

رفراندوم استقلال کردستان عراق در تاریخ 25 سپتامبر/3 مهر برگزار شد.

کد خبر 46181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha