نبود پرچم عراق بر پیکر مام جلال اشتباه بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان گفت که قرار ندادن پرچم عراق، بر تابوت پیکر جلال طالبانی رئیس جمهور پیشین عراق و دبیرکل اتحادیه میهنی، اقدامی اشتباه بود.

به گزارش کردپرس، سعدی احمد پیره در حاشیه مراسم ترحیم مام جلال دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان و رئیس جمهور پیشین عراق، به پایگاه خبری سبه ی گفت که قرار ندادن پرچم عراق بر تابوت حامل پیکر مام جلال در مراسمی که در فرودگاه سلیمانیه برگزار شد، اقدامی اشتباه بوده و اعتراضات مقامات و جریان های عراقی به این اقدام به جا و درست است.

سخنگوی اتحادیه میهنی افزود که لازم است اتحادیه میهنی این اشتباه را جبران کند.

وی خاطرنشان ساخت که میهمانان عراقی در مراسم فرودگاه سلیمانیه، با وجود نارضایتی مراسم را ترک نکرده و انتقادات خود را بعد از مراسم ابراز کردند و این انتقادات نیز درست است؛ چرا که آنان در سطوح عالی در این مراسم حضور داشتند و قراردادن پرچم عراق در مراسم لازم بود.

مام جلال در روز سەشنبه 11 مهر/3اکتبر در آلمان بدرود حیات گفت و پیکر وی روز جمعە به فرودگاه سلیمانیه منتقل شده و مراسم گرامیداشت و ادای احترام به وی با حضور مقامات ارشد اقلیم کردستان و عراق و میهمانان خارجی برگزار شد، اما قرار ندادن پرچم عراق بر روی تابوت حامل پیکر مام جلال موجی از اعتراضات مقامات، شخصیت ها و جریان های عراق را به دنبال داشت.

کد خبر 46150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha