لاریجانی: طالبانی به حق از چهره‌های ماندگار تاریخ معاصر عراق است

سرویس ایران- رئیس مجلس شورای اسلامی رحلت جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق را تسلیت گفت و افزود: یاد ایشان در تاریخ عراق باقی خواهد ماند.

به گزارش کردپرس به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 12 مهرماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور گفت: رحلت جناب آقای جلال طالبانی رئیس جمهور سابق عراق که از شخصیت‌های مبارز و ممتاز در مبارزه با رژیم صدام بود را به ملت عراق و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشور ادامه داد: ایشان یک دوره طولانی در مقابل دیکتاتوری صدام مبارزه جدی داشتند، مخصوصا در دوره سخت دفاع مقدس کنار رزمندگان اسلام علیه رژیم سفاک صدام مبارزه می‌کردند و از شخصیت‌های تأثیرگذار در دوره جدید عراق که نظام دموکراتیک ایجاد شد، بودند.

وی گفت: جلال طالبانی همچنین در تشکیل نظام جدید عراق و اداره آن نقش‌آفرینی بسزایی داشته است و همیشه در دوران ریاست جمهوری ارتباط خوب و سازنده‌ای با جمهوری اسلامی برقرار کرده است و به حق باید ایشان را از چهره‌های ماندگار تاریخ معاصر عراق دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امیدوارم خانواده محترم ایشان تسلیت ما را بپذیرند و یاد ایشان در تاریخ عراق باقی خواهد ماند.

کد خبر 45874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha