مهمترین تحولات روز جمعه 31/6/1396 در ترکیه

سرویس ترکیه - نگاهی به مهمترین تحولات روز جمعه 31 شهریور 1396 در کشور ترکیه می اندازیم.

  • تشکیل جلسه شورای عالی امنیت ملی ترکیه با محوریت رفراندوم استقلال کردستان

جلسه شورای عالی امنیت ملی ترکیه در حالی پس از 3 ساعت تشکیل جلسه به کار خود پایان داده است که این شورا بیانیه مهمی در ارتباط با رفراندوم استقلال کردستان منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است: . علی رغم تمام هشدارها اگر این رفراندوم برگزار شود؛ ترکیه از حقوق خود که در توافقنامه های بین المللی آمده است استفاده کرده و از این حقوق محافظت خواهد کرد.

  • رئیس بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه: بارزانی را دعوت به خونسردی و عقل سلیم می کنیم

کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق ترکیه در اظهاراتی با اشاره به رفراندوم استقلال کردستان عنوان کرده است: ما از تمامیت ارضی عراق حمایت می کنیم. عراق و سوریه نباید تجزیه شود. رفراندوم استقلال کردستان عراق می تواند یک محیط خونین به وجود آورد. بارزانی را دعوت به خونسردی و عقل سلیم می کنیم. به همین خاطر درست ارزیابی نمی کنیم.

  • شهردار استانبول استعفا کرد

قادر توپباش، شهردار کلانشهر استانبول و از اعضای سابق حزب عدالت و توسعه از سمت شهرداری استانبول استعفا کرده است.

  • نخست وزیر ترکیه: بارزانی از لجبازی دست بردارد

بینالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با اشاره به رفراندوم استقلال کردستان عراق عنوان کرده است: هر نوع اقدامی چه در سوریه و چه در عراق که وضعیت موجود را برهم بزنند به هیچ عنوان مورد قبول نیست. من از اینجا پیامی دارم، هنوز زمان به اتمام نرسیده است. مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان باید از این لجبازی و رویا دست بردارد. تمام دنیا مخالف است، این رفراندوم که به حقوق بین المللی و دوجانبه مغایر است به برادران کردمان هیچ سودی نخواهد داشت. برای منطقه هم سودی نخواهد داشت.

  • یک کشته و 4 زخمی نیروهای ارتش ترکیه در درگیری مسلحانه با نظامیان پ.ک.ک در حکاری

در درگیری های مسلحانه که میان نیروهای ارتش ترکیه با نظامیان پ.ک.ک در منطقه بوزول داغلار در یوکسکووای استان حکاری ترکیه به وجود آمده است 1 سرباز ترکیه کشته و 4 سرباز دیگر نیز زخمی شده است.

  • قتل مشکوک فعال سیاسی سوریه و دختر روزنامه نگارش در ترکیه

اوروبا باراکات، از فعالان سیاسی مطرح سوریه به همراه دختر روزنامه نگارش هاله باراکات در منزل شخصی شان در محله باغچه اولَر، منطقه اوسکودار استانبول به طرز مشکوکی به قتل رسیده اند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 45184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha